Saturday, Jan 6, 2018

صفحه نخست » ادامه تظاهرات در شهرهای ایران در نهمین روز اعتراضات

9thday_010518.jpgرادیو فردا، گزارش ها حاکی است که جمعه ۱۵ دی ماه درنهمین روز از اعتراضات، شماری از شهرهای ایران شاهد تجمع اعتراضی بودند.

در شبکه های اجتماعی تصاویری از تظاهرات اعتراضی در تهران، تاكستان، خمين،اراك، مشهد، قزوين، رشت و لاهيجان منتشر شده است.

گزارش ها حاکی است که طی ۹ روز اخیر دست کم ١٠١ شهر شاهد تظاهرات اعتراضاتی بوده اند.

فیلم های منتشر شده بیانگر حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران است. با این حال، تجمع اعتراضی درحوالی خیابان شانزده آذر و ولیعصر برگزار شده است .

تصاویر از منتشر از بازی بازی تراکتورسازی و استقلال در تبریز نیز نشان می دهد که تماشاگران شعار «مردم آذربایجان ذلت نمی‌پذیرد» سر داده اند.

تصاویر و یدئویی از مراسم خاکسپاری دو تن از کشته شدگان اعتراضات اخیر مسجد سلیمان منتشر شده است.

همچنین تصاویر ویدئویی حاکی است که تظاهرات اعتراضی روز جمعه در شهر خمین برگزار شده است.

بر اساس گزارش‌ها در تجمع‌های ۹ روز گذشته در استان‌های تهران، مرکزی، کرمان، گلستان، آذربایجان غربی، گیلان، البرز، اردبیل و خراسان رضوی حداقل ۱۷۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

در همین حال مقام‌های قضایی در دیگر استان‌های ایران نیز بدون اشاره به تعداد از دستگیری تعدادی از تجمع‌کنندگان خبر داده‌اند.

در حالی که بر اساس گزارش‌ها در بیش از ۱۰۰ شهر ایران در روزهای گذشته تجمع‌هایی برگزار شده، تنها مقام‌های چند استان تعداد بازداشت‌ شدگان در این استان‌ها را اعلام کرده‌اند.

در همین حال، پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس آمار دانشجویان بازداشت‌ شده تا روز جمعه ۱۵ دی را حدود ۹۰ نفر اعلام کرد.

وی گفته است: «طبق لیستی که به من داده‌اند حدود ۹۰ دانشجو در سراسر کشور بازداشت شده‌اند که این رقم ممکن است بیشتر هم باشد و یا با آزاد شدن برخی کمتر شود، اما در حال حاضر از بازداشت ۹۰ نفر مطمئن هستیم.»

تظاهرات اعتراضی «نه به گرانی» ابتدا روز پنجشنبه هفتم دی ماه در مشهد و چند شهر دیگر آغاز شد، اما با تداوم این تجمع‌ها،‌ معترضان علاوه بر شعارهای اقتصادی، شعارهای سیاسی علیه رهبر و مقام‌های جمهوری اسلامی سر دادند.

سرکوب این اعتراضات تاکنون دست‌کم ۲۲ کشته برجا گذاشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy