Sunday, Jan 7, 2018

صفحه نخست » پیام رهبر کره‌شمالی خطاب به همسایه‌ جنوبی‌اش

NorthKoreaرهبر کره شمالی در سخنرانی خود برای مردم کشورش اعلام کرد که باید شرایط لازم جهت عادی‌سازی روابط بین دو کره فراهم شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس خبری کی.ان.سی.ای کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کاملا مشخص کرده که کشورش به سیاستی نیاز دارد که به نقطه عطفی برای یک اتحاد مجدد کامل منجر می‌شود. نباید به گذشته بازگشت، باید گذشته را فراموش کرد و بر بهبود روابط بین دو کره متمرکز شد.

کیم جونگ اون ادامه داد،‌ این فرصتی مغتنم برای متحد کردن اقدامات و تلاش‌های مردم کره است تا به افزایش تنش در شبه جزیره کره پایان داده شود.

کیم جونگ اون در ادامه صحبت‌هایش گفت: این تنها مساله عادی‌سازی روابط بین دو کره نیست، بلکه درباره آشتی ملت و اتحاد مجدد با اراده آزاد است.

روز چهارشنبه، کره شمالی و کره جنوبی خط مستقیم ارتباطی را در روستای مرزی "پانمونجوم" ایجاد کردند.

روز جمعه، وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول اعلام کرد که پیونگ یانگ پیشنهاد سئول برای انجام مذاکرات در سطح عالی برای نخستین بار از دسامبر ۲۰۱۵ را پذیرفته است.

انتظار می‌رود این مذاکرات در ۹ ژانویه ۲۰۱۸ در این روستای مرزی انجام شود. دو طرف درباره حضور احتمالی تیم ملی کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ صحبت خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy