Tuesday, Jan 9, 2018

صفحه نخست » کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزایش عوارض خروج از کشور را تأیید کرد

Majles.jpgرادیو زمانه ـ علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس، اعلام کرد که این کمیسیون همان تصمیماتی را که دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور در بودجه در نظر گرفته بود، تأیید کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی‌اصغر یوسف‌نژاد روز سه‌شنبه ۱۹ دی از افزایش عوارض خروج از کشور به ۲۲۰ هزار تومان خبر داد.

یوسف‌نژاد گفت: «براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال ۹۶ باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن‌ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند.»

همچنین کمیسیون تلفیق بودجه مجلس جزئیات دیگر ذکر‌شده در بودجه سال ۹۷ در این زمینه را نیز تأیید کرده است، از جمله این‌که در سفر دوم به خارج از کشور ۵۰ درصد این مبلغ بیشتر می‌شود و برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به صد درصد افزایش پیدا می‌کند.

عوارض خروج از کشور پیش از این ۷۵ هزار تومان بود. این عوارض برای توسعه گردشگری به خزانه دولت ریخته می‌شود و هیأت وزیران هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم مبلغ جدید را تعیین می‌کند.

بدین ترتیب مجلس جزء به جزء همان موارد ذکرشده در بودجه سال ۹۷ را تأیید کرده است.

پیش از اعتراضات مردمی اخیر در ایران، به دنبال اعلام افزایش ۵۰ و صددردصدی عوارض خروج از کشور، شهروندان ایرانی با راه‌اندازی یک هشتگ در شبکه‌های اجتماعی به آن اعتراض کردند و آن را برای اقتصاد شهروندان ایرانی غیرعادلانه دانستند. دامنه اعتراض‌ها تا آن‌جا پیش رفت که گروهی از کاربران دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را متهم به بدعهدی کرده‌ و گفتند که عملکرد دولت مطابق وعده‌های داده شده نیست.

طبق اصل ۲۰ قانون اساسی ایران حق مسافرت و آزادی سفر از اعمال عادی و حقوق مسلم فردی و اجتماعی هر شخص است. اما بیش از ۳۰ سال است که شهروندان ایرانی برای خروج از کشور عوارض می‌پردازند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy