Tuesday, Jan 9, 2018

صفحه نخست » جنتی: قوه قضائیه آشوبگران را هر چه سریع‌تر محکوم کند

Ahmad_Janati.jpgرادیو زمانه ـ احمد جنتی، دبیر ۹۰ ساله شورای نگهبان درباره اعتراضات سراسری اخیر در ایران اظهارنظر کرد و همان مواضع رهبر جمهوری اسلامی و مقامات حکومتی در این‌باره را تکرار کرد: کار دشمنان بود و اغتشاشگران را از مردم معترض جدا باید کرد.

احمد جنتی چهارشنبه ۲۰ دی در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان گفت: «اغتشاشات اخیر با برنامه‌ریزی قبلی و با هماهنگی دشمنان خارجی و بعضی عوامل داخلی صورت گرفته است.»

او این اعتراضات را با جنبش موسوم به سبز در سال ۸۸ مقایسه کرد و افزود: «این فتنه از ابتدا با توهین و هتک حرمت به مقدسات و شعارهای هنجارشکنانه مطرح شد و تا جایی پیش رفت که به اماکن مذهبی مانند مساجد و حسینیه‌ها حمله کردند و قرآن و پرچم جمهوری اسلامی ایران را آتش زدند.»

اعتراضات سراسری در شهرهای ایران پنج‌شنبه ۷ دی آغاز شد و چند روز ادامه داشت. بر اساس آمار رسمی جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس، شمار کشته‌شدگان در این اعتراضات به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ و ۳۷۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

جنتی سرکوب اعتراضات توسط بسیج و نیروی انتظامی را «بسیار خوب» توصیف کرد و از رهبر جمهوری اسلامی به‌دلیل آن‌چه «بصیرت‌افزایی» نامید تشکر کرد.

او همچنین از قوه قضائیه خواست تا هرچه سریع‌تر عاملان «اغتشاشات» را محکوم کند تا «دشمنان» بدانند «هر توطئه‌ای علیه نظام اسلامی دارای عواقب سنگینی است».

احمد جنتی در همین حال از جدا کردن صف کسانی که به‌گفته او «تحت تأثیر احساسات در این آشوب حضور یافته بودند» از صف «توطئه‌گران» حمایت کرد.

تقریباً تمامی مسئولان بلندپایه حکومتی ایران و جناح‌های مختلف در جمهوری اسلامی درباره اعتراضات اخیر همین موضع را گرفته و چنان نشان می‌دهند که سرکوب‌ها نه در مورد معترضان که در مورد «دشمنان آشوبگر» صورت می‌گیرد. آن‌ها حتی بارها از «حق اعتراض مردم» سخن گفته‌اند، بدون آن‌که درباره چگونگی آن راهکاری نشان دهند.

جنتی نیز از مسئولان خواسته است که در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy