Wednesday, Jan 10, 2018

صفحه نخست » وقوع سانحه برای ناوچه نیروی دریایی ایران در دریای خزر + فیلم

بی بی سی - رسانه‌های محلی در ایران از برخورد یک ناوچه نیروی دریایی با موج‌شکن بندر انزلی در دریای خزر خبر داده‌اند.

به گزارش سایت خبری "گیل‌نگاه" که تصاویری از ناوچه دماوند را منتشر کرده، این سانحه در حدود ساعت ده صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی و در هوایی توفانی رخ داده است.

ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از برخورد این کشتی جنگی با موج شکن است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرده "افزایش سرعت باد و طوفان شدید" علت حادثه بوده و خبرگزاری‌های ایرانی می‌گویند "آسیب‌های وارده ناچیز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد."

منابع محلی می‌گویند گروه‌های امداد و نجات در حال فعالیت هستند و اعضای خانواده‌های سرنشینان ناوشکن در محل حادثه حاضر شده‌اند.

سایت گیل‌نگاه گزارش داده است که ۱۸ سرنشین در هنگام وقوع حادثه داخل ناوچه دماوند بوده‌ا‌ند که به گزارش این سایت شش نفر از این تعداد در لحظات اولیه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات ۴ نفر از این افراد خبر می‌دهند اما گفته می‌شود از سرنوشت ۲ نفر دیگر خبری در دست نیست. این اطلاعات از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.

کانال تلگرام شبکه خبر تلویزیون ایران بعد از ظهر امروز ویدیویی را با عنوان "برخورد ناوچه دماوند با دهانه موج‌شکن بندر انزلی" منتشر کرد که در آن ناوچه در حالت نامتعادلی در کنار موج شکن دیده می‌شود.

_99535436_880fa9b5-db0e-49c8-8dc9-6c20210604fa.jpg

ناوشکن یا ناوچه دماوند در زمستان سال ۱۳۹۱ در مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت و فرماندهان ارشد نظامی در دریای خزر به آب انداخته شد.

دو سال بعد این ناوشکن رسما به منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق شد.

دماوند که حدود ۱۰۰ متر طول و بیش از ۱۳۰۰ تن وزن دارد، بعد از ناوشکن جماران ساخته شد که ابتدا جماران دو نام گرفت و بعد از آن تغییر نام داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy