Sunday, Jan 14, 2018

صفحه نخست » گزارش روزنامه شرق از بازگشت هاشمی‌شاهرودی به ایران

shahroudi_Airport.jpgشرق - آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز پنجشنبه آلمان را به مقصد ایران ترک کرد و به کشور بازگشت. در همین خصوص، روز گذشته، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای نوشت: «بستری‌شدن حضرت آیت‌الله شاهرودی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از بیمارستان‌های آلمان بنا بر توصیه اکید تیم پزشکی و برخلاف تمایل ایشان بوده است و پس از بهبودی و طی روند درمانی در آلمان به ایران مراجعت نموده‌اند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و جایگاه‌های دیگر در خدمت مردم و انقلاب اسلامی خواهند بود».

صدای آلمان اعلام کرده که آیت‌الله شاهرودی از مصونیت دیپلماتیک خود استفاده کرده و به ایران بازگشته است. این رسانه همچنین در این خصوص مدعی شد که برخی رسانه‌های این کشور گزارش دادند که اعتراض‌هایی به حضور آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در آلمان صورت گرفته است. روزنامه آلمانی هانوفرشه آلگمانیه هم ۱۵ دی در گزارشی مدعی شد دولت ایالت «نیدرزاکسن» که شهر هانوفر، محل بستری آیت‌الله شاهرودی در آن قرار دارد، همچنین «اشتفان وایل»، نخست‌وزیر این ایالت، نامه‌ای اعتراض‌آمیز در مورد حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت کرده‌اند. «فولکر بک» سیاست‌مدار حزب سبزهای آلمان نیز علیه او شکایت‌نامه‌ای تنظیم کرده و به دادستانی آلمان ارائه داده است.

سوم دی ماه بود که فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تعطیلی دروس آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برای تکمیل دوره درمانی
خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدعلا هاشمی‌شاهرودی گفته بود: «ایشان برای تکمیل دوره درمانی سفری به خارج از کشور کردند و به‌زودی باز می‌گردند اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد و خوشبختانه در سلامت کامل هستند و به‌زودی به کشور بازگشته و دروس و برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند». پرویز داوودی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درباره سفر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به آلمان برای معالجه چنین توضیح داده بود: «این سفر بنا بر توصیه مؤکد پزشکان و برخلاف میل آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی انجام شده است و اگر ضرورت پزشکی اقتضا نمی‌کرد، هیچ دلیلی برای اعزام ایشان به آلمان نبود. برای انجام مرحله نهایی درمان، پزشکان ایرانی تأکید کردند که آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی باید عازم آلمان شوند و ایشان مجبور شدند که تأکید پزشکان را بپذیرند و بر همین اساس این سفر انجام شد». «روزآروز» به نقل از فوکوس‌آنلاین گزارش داده که علت بستری‌شدن آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در بیمارستان آلمانی، درمان تومور مغزی است. البته برخی اخبار هم حکایت از این دارد که هاشمی‌شاهرودی به سرطان روده مبتلا شده است.

پروفسور سمیعی بر بالین آیت‌الله شاهرودی

حدود دو هفته بعد از بستری‌شدن آیت‌الله شاهرودی در بیمارستانی در هانوفر آلمان، عکسی از پروفسور سمیعی در کنار او منتشر شد. همین عکس موجب شد شایعاتی در مورد اینکه او تحت نظارت دکتر سمیعی تحت مداواست، منتشر شود. همین باعث شد پروفسور سمیعی در این خصوص اطلاعیه‌ای منتشر کند که در آن آمده بود:
«چند نکته قابل تأمل در مورد اخبار ضد و نقیض و نادرست چند روز اخیر:

۱- قسم پزشکی هر پزشکی را ملزم به مداوای بیمار بدون درنظرگرفتن جنس، نژاد، مذهب و پیشینه بیمار می‌کند.

۲- اگرچه آقای هاشمی‌شاهرودی در آلمان بستری هستند، بیمار پروفسور سمیعی نبوده و نیستند و اخبار مبنی بر پذیرش آقای شاهرودی در منزل پروفسور کاملا نادرست می‌باشد.

۳- سوءاستفاده از نام و عکس افرادی مثل پروفسور سمیعی که سابقه ۵۰ساله کاری ایشان چیزی جز خدمت به مردم و علم و دوری از هرگونه فعالیت سیاسی و اقتصادی نبوده است، برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت بسیار غلط و فقط به منظور محدودکردن خدمات‌رسانی پروفسور سمیعی به ایرانیان انجام می‌گیرد.

۴- وظیفه انسانی و پزشکی هر طبیبی این است که در هر شرایط بدون جناح‌بندی و ورود به عرصه سیاست، سعی در رساندن بیشترین خدمات به بیماران را داشته باشد.

۵- هر پزشکی که در معالجه بیمارش جنس، نژاد، گرایش جنسی، سیاسی و یا هر مؤلفه دیگری را لحاظ کند، می‌باید کار طبابت را کنار بگذارد.

۶- افرادی که از پزشکان تقاضای معالجه‌نکردن بیماری به دلایل فوق را دارند درک درستی از وظیفه و قسم پزشکی ندارند».

این پزشک مشهور ایرانی همچنین در مصاحبه‌ای درباره اینکه چرا آیت‌الله شاهرودی کلینیک او را برای درمان انتخاب کرده است، گفت: «بیمارستان ما یک بیمارستان بین‌المللی است و اساتید زیادی در این بیمارستان کار می‌کنند. کسالت ایشان به تخصص من ارتباطی نداشته است. متخصصان دیگر تصمیم بر این گرفتند که اگر ایشان احتیاج داشته باشند به هانوفر بیایند و تحت معالجه قرار بگیرند». دکتر سمیعی همچنین در مورد مخالفان حضور آیت‌الله شاهرودی در این بیمارستان با انتقاد از آنها گفت: «اگر این‌گونه باشد که منتقدان می‌گویند، باید اطبا و پرسنل بیمارستان‌ها یک دوره سیاسی یا قضائی بگذرانند تا غیر از کار پزشکی نسبت به گذشته‌ها و گرفتاری‌های بیمار هم تسلط پیدا کنند! من ریاست این بیمارستان را دارم، شما فکر می‌کنید وقتی پزشکی از من بخواهد راجع به یک بیمار، مشورت پزشکی انجام دهم، آن را رد می‌کنم؟ در آینده هم خواسته یک پزشک را برای دیدن یک بیمار رد نخواهم کرد».

او در مورد تجمع‌کنندگان جلوی این بیمارستان نیز عنوان کرد: «اولا من اصلا ایشان را نمی‌شناختم. وقتی هم ندارم که بخواهم به کارهای سیاسی و قضائی ایران برسم. من از صد کشور جهان بیمار دارم و همه آنها برای خود گذشته‌ای دارند، فکر می‌کنید قابل اجراست که بخواهیم به عنوان طبیب وارد کارهای سیاسی و قضائی افراد شویم؟ کسانی که می‌خواهند پزشکی را با سیاست مخلوط کنند، طفلک‌ها باید مقداری فرهنگ و دید خودشان را عوض کنند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy