Saturday, Jan 13, 2018

صفحه نخست » نفتکش ایرانی به طور کامل غرق شد، نمی‌توان به سایر پیکرها دسترسی پیدا کرد

sanchi.jpg• معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نفتکش سانچی به صورت کامل در حال غرق شدن است، گفت: پس از طی مراحل قانونی سه پیکر خدمه به ایران تحویل می‌شوند. چیزی از نفتکش سانچی بر روی آب باقی نمانده است، کشتی به صورت کامل غرق شده است.

فرارو- با توجه به اینکه شب گذشته امکان امدادرسانی به کشتی فراهم نشده است، تصاویری که هم اکنون از شانگهای ارسال شده حاکی از این است که احتمال غرق شدن این نفت‌کش افزایش یافته است.

خونگ رییس سازمان دریانوردی شانگهای در گفت‌وگو با ایلنا، اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم تحلیل‌های کارشناسی و بررسی‌های فنی نشان می‌دهد به محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بوده است که در همان لحظات اولیه همه ۳۲ خدمه کشتی ایرانی جان باخته‌اند.

این مقام سازمان دریانوردی شانگهای ادامه داد: علیرغم این پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های نزدیک به واقعیت فنی، عملیات امداد و نجات برای روشن شدن تمام ابعاد حادثه با قوت ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نفتکش سانچی به صورت کامل در حال غرق شدن است، گفت: پس از طی مراحل قانونی سه پیکر خدمه به ایران تحویل می‌شوند.

محمد راستاد، با بیان اینکه چیزی از نفتکش سانچی بر روی آب باقی نمانده است، اظهار داشت: کشتی به صورت کامل غرق شده است.

وی درباره دسترسی به پیکرهای سایر خدمه گفت: متاسفانه به نظر نمی‌رسد به سایر پیکرهای مفقود شده دسترسی پیدا کنیم.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، با بیان اینکه بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است، اظهار کرد: بر این اساس جان باختن ۲۹ پرسنل دیگر که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.

وی یادآور شد که پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.

در تاریخ ۱۶ دی ماه یک فروند نفتکش ایرانی با یک فروند کشتی چینی، برخورد کرد که باعث حریق نفتکش ایرانی و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن (۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی) شد.

در این میان ۱۲ تکاور ایرانی که به چین اعزام شده‌ بودند، صبح امروز به نفتکش رسیدند تا عملیات امداد و تجسس را در داخل نفتکش انجام دهند اما به گفته رییس سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل شدت گرفتن آتش، امکان ورود به کشتی برای تجسس مفقودین فراهم نشد و در نهایت کشتی سانچی غرق شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy