Wednesday, Jan 17, 2018

صفحه نخست » میدل ایست فوروم: ایرانیان برای تغییر، به نوعی حزب انقلابی نیاز دارند

khamenei_011718.jpgخلاصه نوشته ای از جاناتان اسپایر، مقاله کامل به زبان انگلیسی در وبسایت میدل ایست فوروم

ایران اینترنشنال، وب‌سایت تحلیلی خبری «میدل ایست فوروم» در آمریکا، در گزارشی پیرامون شرایط کنونی ایران می‌نویسد که اعتراضات اخیر مردم در ایران، برای جمع‌آوری قوا و بررسی چگونگی روبرو شدن دوباره با نیروهای امنیتی و نظامی، به‌طور موقت کاهش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: «با این‌حال، از روند این اعتراضات تاکنون، می‌توان چندین نتیجه‌ی مهم گرفت:

نخست آن‌که، برای آن‌دسته از ایرانیان که خواهان تغییر رژیم‌اند، وجود یک حزب انقلابی لازم است. این الزاماً به‌معنای حضور و تشکیل یک حزب سیاسی رسمی نیست؛ بلکه سازمانی با توانایی‌های بسیج مردمی در قالب خواسته‌های مترقی برای آینده‌ی کشور، در چارچوب یک استراتژی عمومی برای تغییر شکل سیستم حكومتی، مد نظر است. در حال حاضر، هیچ تشکیلات یا مجموعه‌ای در بطن جامعه‌ی ایرانی، به‌صورت یک سازمان یا حتی شبکه‌ای از افراد وابسته‌به این نوع اندیشه‌ی مبارزاتی وجود ندارد.

درست همانند جنبش سبز، حرکت جاری نیز می‌تواند با وعده‌های دروغین «اصلاح‌طلبی» و «میانه‌روی» و انجام برخی تغییرات ظاهری، به بیراهه کشانده شود. پراکندگی مخالفان و عدم هماهنگی آن‌ها، می‌تواند این زمینه را به‌خوبی برای حکومت فراهم کند.

دوم آن‌که، اتهام دست‌داشتن خارجی‌ها در این جنبش، بیانگر بیم و نگرانی حکومت، به‌ویژه رهبری آن، از ابعاد مردمی این مخالفت‌هاست.

حالا که رهبری حکومت ایران، برای منحرف کردن افکار، دخالت خارجی، به‌ویژه آمریکا را بهانه‌ی سرکوب این جنبش قرار می‌دهد، جا دارد دولت ترامپ این ادعای او را برآورده کند و به‌طور مشخص‌تری از این جنبش حمایت کند. آتش آزادی‌خواهی ایرانیان باید همیشه روشن بماند!»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy