Thursday, Jan 18, 2018

صفحه نخست » یک ایرانی‌زاده ضدمهاجرترین سیاستمدار اتریش است

iranianAustria_011718.jpgالعربیه - اودو لاندباور عضو پارلمان ایالت نیدراوسترایش اتریش، که از او به عنوان ضدمهاجرترین سیاستمدار این کشور نام برده می‌شود و از طرح نگهداری مهاجران در خارج از شهرها حمایت می‌کند، خود از مادری ایرانی و مهاجر به دنیا آمده است.

اودو لاندباور از پدری اتریشی و مادری ایرانی در 12 آوریل 1986 به شهر نوینکیرخن استان نیدراوسترایش اتریش به دنیا آمد. او در دانشگاه وین حقوق خواند و در سال 2011 به عنوان عضویت «رینگ فرایهایتلیشر یوگند اوسترایش»، شاخه جوانان حزب آزادی اتریش درآمد و از سال 2013 تا کنون به نمایندگی از این حزب در پارلمان محلی استان نیدراوسترایش حاضر است. او همچنین برای دوره جدید پارلمان محلی نیز از سوی حزب راست‌گرای پوپولیست FPÖ (حزب آزادی اتریش) به رهبری هاینتس کریستیان اشتراخته، نائب فعلی صدراعظم اتریش کاندیدا شد. این انتخابات در 28 ژانویه 2018 برگزار می‌شود.

landbavar02.jpg لاندباور به همراه مادر ایرانی‌اش

اودو لاندباور در آوریل سال 2017 از شهردار وین، پایتخت اتریش خواست دستور دهد یک کیوسک کباب‌فروشی که متعلق به یک ترک مهاجر بود، تعطیل شود، به این دلیل که کیوسک‌دار به خوبی نمی‌توانست آلمانی حرف بزند.

در این کیوسک که با نام "کباب‌علی" در منطقه "وینرنویشتانت" قرار داشت از 11 سال پیش کباب ترکی، شاورما، دوروم، فلافل و همبرگر عرضه می‌شد. لاندباور در این‌باره گفته بود شکل کیوسک با آنچه او برای مرکز شهر تصور می‌کند، تطابق ندارد.

landbavar03.jpgاودو لاندباور

لاندباور همچنین از فراگیر شدن غذاهای دیگر کشورها در مهدکودک‌های اتریش عرضه می‌شود و جشن‌های دیگر فرهنگ‌ها نکو داشته می‌شود، انتقاد کرده بود. در مصاحبه روزنامه آلمانی زبان "دی پرسه" در تاریخ 15 ژانویه 2018 اودو لاندباور در پاسخ به این سوال که آیا او از غذاها و جشن‌های ایرانی لذت می‌برد، گفت: «هرگز. مادر من به اتریش سفر کرد و در سفر با پدرم آشنا شد... من ریشه‌های [ایرانی] او را به عنوان یک کودک هیچ‌گاه تجربه نکردم».

landbavar04.jpg

یوهانا میکل لایتنر

لاندباور همچنین درباره اینکه آیا از اینکه یک فرد چندزبانه نیست، حسرت نمی‌خورد، گفت: «نمی‌دانم. من با وضع فعلی کاملا راحت هستم».

این سیاستمدار ایرانی-اتریشی پیش از این یوهانا میکل لایتنر، رئیس دولت محلی استان نیدراوسترایش را به دلیل خوشرفتاری و پذیرفتن مهاجران، "موزلیم‌ماما" به معنای مادر مسلمانان خوانده بود و با انتشار تصویری از یوهانا میکل لایتنر که با فوتوشاپ حجاب به او پوشانده بود، خواستار این شده بود مردم در انتخابات 28 ژانویه به او رای ندهند.

landbavar05.jpgاودو لاندباور از سرسخت‌ترین هواداران طرح پیشنهادی هربرت کیکل، وزیر کشور فعلی اتریش است. براساس طرح پیشنهادی کیکل برای بالا بردن امنیت در شهرهای این کشور، پناهجویان در کمپ‌هایی خارج از شهرها نگهداری شوند تا امکان تماس و ارتباط‌شلن با شهروندان اتریشی به حداقل برسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy