Thursday, Jan 18, 2018

صفحه نخست » دری‌نجف‌آبادی: در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای وزیر اطلاعات را هم دور زدند

Dori_Najafabadi.jpgشرق ـ خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را با قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، امام‌جمعه شهر اراک و نیز وزیر اطلاعات دولت اول خاتمی، انجام داده که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید.


*‌ آقای محمد هاشمی اخیرا در گفت‌وگویی که با فارس داشتند تأکید کردند که حتی روح برادرم از قتل‌های زنجیره‌ای خبر نداشت.
- واقعا همین‌طور بود، من نمی‌خواستم این را بگویم، اما اخیرا یکی از بچه‌های وزارت اطلاعات که آن زمان هم متعرض ما می‌شد، مصاحبه مفصلی انجام داده و گفته روح مقام معظم رهبری و هاشمی صددرصد از این موضوع مبراست، به وزارت هم ارتباطی نداشت، چهار، پنج نفر بیرون نشسته و برای خود تصمیمی گرفتند، اما این موضوع سیاسی شد و پیگیری آن باید طبق مقررات انجام می‌گرفت و هیچ حرفی در این نیست. به‌‌هرحال بنده شهادت می‌دهم که آقای هاشمی مبرا بود و در این قضیه وزیر اطلاعات را هم دور زدند (خنده)، این کارها بسیار غلط بود و من تاکنون هم این‌طور نگفته بودم.


* درباره همین موضوع به جلسه ٢٢/٨/٧٧ با آقای عالیخانی اشاره می‌کنید که روند آن چگونه بود؟
- من نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم، چون دیگر لوث می‌شود.

* البته در بحث قتل‌های زنجیره‌ای، موضوع سعید امامی هنوز در ابهام است و اینکه خودکشی کرد یا کشته شد همچنان مطرح می‌شود.
- من اصلا نمی‌دانم و وارد هم نمی‌شوم، برای بررسی این مسائل باید مسئولان ذی‌ربط را دعوت کنید.

* شما اتفاقات اخیر کشور را به فتنه ٨٨ شبیه‌تر می‌دانید تا به ناآرامی‌های دهه ٧٠؟
- بله به نظرم شبیه‌تر است. در استان مرکزی (اراک) خیلی بحث اقتصادی را مطرح نمی‌کردند و فریب‌خوردگانی بودند که شلوغ کردند، البته هنوز گزارش کاملی به ما نداده‌اند. در ناآرامی‌های اراک به منزل ما حمله شد و من در منزل بودم، البته در اتفاقات اخیر سن اینها بسیار کم بود. سن افرادی که به منزل ما حمله کردند هرچند سروصورت خود را بسته بودند زیر ٣٠ سال و حتی کمتر از ١٨ سال بودند؛ البته من فقط استان مرکزی را عرض می‌کنم.

* وضعیت اراک در این ناآرامی‌ها چگونه بود؟
- فقط عصر و شب روز شنبه یک مقدار مسئله داشتیم که دیگر جمع شده است. برخی از شهرهایمان مانند خمین و ساوه هم یک مقدار مسئله داشتند، البته در محلات به‌خصوص درباره این جریان منتسب به دلقک‌های آمریکانشین مسئله داشتیم، ولی فعلا جمع شده است. هرچند نمی‌توان اطمینان صددرصد کرد.

* بالاخره اصل مطالبه اقتصادی مردم حل ‌نشده است؟
- این جریان اصلا جریان مطالبه بحق نبود.

* خیر منظورم این است که یک جریان رادیکال از مطالبات برحق اقتصادی مردم سوءاستفاده کرد.
- بله دو بحث مطرح است؛ بحث اول اینکه مطالبات بحق مردم وجود دارد و همه در قبال آن مسئول هستیم و حتما باید تفکیک شود، اما یک بحث هم کار آشوب‌های ضدانقلاب است و از حساب کشور، ‌اهداف و آرمان‌های انقلاب جداست و مردم آنها را تفکیک کرده‌اند. نظام راه خود را می‌رود و مشکلات خود را دارد که ما باید این مشکلات را حل کنیم، اما یک جریانی همیشه برای سوءاستفاده و موج‌سواری وجود داشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy