Friday, Jan 19, 2018

صفحه نخست » با این کشتی قرآنی به جایی نمی رسیم!؛ ف. م. سخن

841636B8-C22A-4428-8AA8-55EB492E1DDE.jpegمرحوم حضرت نوح (ع) یک کشتی ساخت و انواع و اقسام جک و جانور را سوار آن کرد تا از توفان الهی جان سالم به در ببرند و خشم خداوندگار، نسل جاندار را از روی زمین بر ندارد که دست اش درد نکند کار خوبی کرد.

البته زحمت حضرت نوح، و عمل حضرت باریتعالی روی هم رفته عجیب بود چرا که خداوند می توانست به جای این همه مصیبت بر سر «کره ی زمین» و جاندار و بی جان آوردن، با یک مثلا سیل «منطقه ای»، خدمت کفار آن زمان برسد و آن ها را از روی زمین بردارد و نه این که کره ی زمین را بزند نابود کند برای از میان بردن کفار!

ولی خب. لابد مصلحتی در کار ایشان بوده است که این کار را کرده و این مصیبت را بر سر زمینیان آورده! ما که جرات نداریم از یک آخوند دو زاری در کشور اسلام انتقاد کنیم، چه جای دارد که بخواهیم از خداوند عالمیان انتقاد کنیم؟!

امروز هم یک «هنرمند قرآنی» پیدا شده که برایمان کشتی با بدنه ی طلا و منقش به آیات قرآنی درست کرده که احتمالا این کشتی هم قرار است عده ای از زمینیان را نجات دهد و به ساحل رستگاری و فلاح رهنمون شود که دست ایشان هم درد نکند. ولی من یکی حاضرم به یک تخته پاره در وسط دریا بچسبم اما سوار این کشتی نجات نشوم چون جوری که هنرمند قرآنی این کشتی را ساخته استبعادی ندارد که به آب نیفتاده در همان اسکله و مرحله ی «مسافرگیری» غرق شود و مسافران آن را به کشتن دهد!

آخر برادر من! جناب هنرمند قرآنی! کشتی یی که شما برای نجات مسلمین جهان ساخته ای اولا با ابعاد قناسی که دارد به قول آقای غرضی «همه کس کش» است تا «همه کس نجات ده»! شما لااقل به اندازه ی لئوناردو داوینچی یک نسبت خوبی میان بدنه و تیرک بادبان ها ایجاد می کردی که ما لااقل از دیدن ریخت کشتی دچار وحشت نشویم و عطای نجات را به لقایش نبخشیم.

ثانیا این کشتی طلایی، احتمالا وزن اش جوری ست که به آب نیفتاده در آن فرو می رود و همان اول بسم الله جماعت مسلمان را به کشتن می دهد! آخر کدام ابلهی به کشتی یی با این ابعاد این همه «طلا» می بندد که شما بسته ای!

ثالثا، شما یادت رفته اسم ائمه ی اطهار را روی کشتی کار کنی و الان که از کشتی رونمایی شده، ناچار شده ای نام معصومان را به صورت تابلوی روی میز در جای جای کشتی مزبور قرار دهی که این هم جزو خطاهای استراتژیک شما به شمار می رود!

رابعا...

رابعا...

رابعا را فعلا ولش کن بچسب به همین سه مورد که ما هر چه فکر می کنیم دلیل ساخت چنین کشتی یی را نمی توانیم بفهمیم و از آن بدتر این که کشتی را به عراق و مرقد امام حسین می خواهی منتقل کنی که طفلی در آن صحرای کربلا آب نداشت بنوشد آن وقت شما برایش کشتی نجات ساخته و پرداخته ای!

خدایا! ما را از نعمت عقل برخوردار بفرما! الهی آمین!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy