Saturday, Jan 20, 2018

صفحه نخست » عارف: دولت شبکه ملی اطلاعات را با جدیت دنبال کند

Aarefرئیس فراکسیون امید با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بسیار بهتر از این می‌توانست دنبال شود، خواستار جدیت دولت در پیگیری توسعه این شبکه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران درباره دیدگاه این فراکسیون نسبت به وضعیت قیمت حامل‌های انرژی و یارانه‌ها در سال آینده اظهار داشت: کمیسیون تلفیق عدد پیشنهادی دولت را حذف کرده و اینکه چه اتفاقی در صحن مجلس بیفتد، فعلاً نمایندگان برای ارائه پیشنهادات ۱۰ روز وقت دارند و باید منتظر پیشنهادهای ارائه شده در صحن مجلس باشیم.

وی تأکید کرد: جهت‌گیری اصلی این بوده است که جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را بگیریم و این موضع فراکسیون امید است و تلاش نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق این بوده است که بودجه را به سمت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و حل مشکلات معیشتی مردم ببرند؛ اقدامات خوبی نیز انجام شده اما اینکه آیا این اقدامات کفایت می‌کند یا خیر، هنوز به جمع‌بندی روشنی نرسیده‌ایم.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در طی روزهای آینده جلساتی در فراکسیون امید خواهیم داشت تا در این باره بحث کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

نسبت به اقدامات انجام شده برای مؤسسات مالی و اعتباری رضایت نسبی احساس می‌شود

عارف همچنین درباره موضوع سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره بحران مؤسسات مالی و اعتباری و موضع فراکسیون امید نسبت به این مسئله اظهار داشت: در این رابطه در فراکسیون جلسات متعددی را با مسئولان ذی‌ربط مخصوصاً وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی داشته‌ایم و در مجموع نسبت به اقدامات انجام شده، یک رضایت نسبی احساس می‌شود؛ یعنی در حدی که توانسته‌اند پول‌های سپرده‌گذاران تا ۲۰۰ میلیون تومان را داده‌اند و امیدواریم که این کار با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: جلسه‌ای هم با بانک مرکزی داشتیم و از رئیس محترم بانک مرکزی برنامه‌ زمان‌بندی شده خواستیم و در همان جلسه قرار شد کارگروه اقتصادی ما با بانک مرکزی جلساتی را برگزار کنند و در آینده نزدیک در نشست دیگری با بانک مرکزی، در جریان اقدامات آینده این بانک برای حل این مشکل قرار بگیریم.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی می‌افتد که با وجود درخواست نمایندگان، هیأت رئیسه مجلس سؤال از رئیس‌جمهور در این باره را به جریان نمی‌اندازد، تصریح کرد: سؤال حق نمایندگان مجلس است، اما به نظر می‌رسد که دولت کارهای خوبی در این رابطه انجام داده و اینکه آیا ضرورتی برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس وجود داشته یا خیر، به طراحان سؤال برمی‌گردد و اینکه چه اقداماتی از سوی دولت انجام شده است.

عارف همچنین از تشکیل کارگروهی برای بازدید از زندان‌ها و بررسی وضعیت متهمان حوادث اخیر خبر داد و گفت: این کار در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی در همین رابطه تأکید کرد: باید حق مردم را برای اعتراض طبق قانون اساسی به رسمیت بشناسیم و در عین حال میان اعتراضات به حقِ مردم و اغتشاشات، تفکیک قائل شویم و مردم نیز از همان ابتدا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

دولت شبکه ملی اطلاعات را جدی‌تر دنبال کند/ شورای عالی فضای مجازی بهتر می‌توانست کار کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره درخواست جمعی از نمایندگان مجلس از رؤسای قوا برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و نظر وی نسبت به این مسئله اظهار داشت: پیام‌رسان‌های داخلی قطعاً از اولویت‌های اصلی است، هم از نظر ملاحظات امنیتی و اینکه اطلاعاتمان را در داخل کشور حفظ کنیم و هم از جهت اینکه سرویس بهتر، ارزانتر و باکیفیت‌تری به مردم ارائه شود.

عارف در عین حال تأکید کرد: داشتن یک شبکه داخلی، مانع استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان غیرداخلی نمی‌شود و باید از هر امکانی در جهت اهداف و برنامه‌های خودمان استفاده کنیم؛ امروز در حقیقت مانع شدن دیگر جواب نمی‌دهد و تنها راه موجود، کار فرهنگی و ارائه شبکه‌های بامحتواهای ارزشمند است تا جوانان از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در این رابطه میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را رضایت‌بخش می‌دانید یا خیر، تصریح کرد: خیلی بهتر از این می‌شد کار کرد؛ مخصوصاً با اولویت‌هایی که شبکه‌های داخلی دارند و جزو دغدغه‌های ما نیز است، امیدواریم که دولت با جدیت بیشتری مسئله فعال شدن و داشتن ظرفیت مطلوب در شبکه ملی اطلاعات را دنبال کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره میزان فعال بودن شورای عالی فضای مجازی در این زمینه نیز گفت: شوراهای عالی معمولاً در چارچوب وظایف و اختیاراتشان کار می‌کنند؛ به نظرم شورای عالی فضای مجازی هم می‌توانست بهتر و فعال‌تر در این زمینه کار کند و مخصوصاً با نهادهایی که در این زمینه فعال هستند از قبیل انجمن‌های علمی فضای مجازی، تعامل بهتری داشته باشد تا تصمیمات بهتری در این زمینه گرفته شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy