Sunday, Jan 21, 2018

صفحه نخست » متهم اختلاس ۱۰۰ میلیاردی سه ساعت بعد احضار از ایران فرار کرد

ekhtelasFarar_012018.jpgبی بی سی - به گفته یکی از نمایندگان مجلس، یکی از مدیران وزارت نفت که متهم به ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس است "سه ساعت پس از احضار از ایران گریخته است."

چند روز پیش رسانه‌های ایران خبر دادند که یکی از مدیران مالی بخش اکتشافات وزارت نفت که متهم به اختلاس است، از ایران خارج شده است. وزیر نفت ایران این موضوع را تأیید کرده است.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، به خبرگزاری خانه ملت گفته است که این فرد برای مدت طولانی بیش از ۳۰ سال کارمند وزارت نفت بوده اما تخلفات او از جمله جعل اسناد و مدارک که در ۱۰ سال آخر خدمتش اتفاق افتاده، به تازگی کشف شده است.

بر اساس گزارش‌ها تغییر سیستم نرم‌افزاری بخش اکتشافات وزارت نفت که متهم در آن مشغول به کار بوده، باعث پی بردن به این تخلفات شده است.

آقای قره‌خانی گفته که یک ساعت بعد از کشف، موضوع به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شده است. او این طور توضیح داده است: "زمانی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده‌ها را دقیق‌تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد. پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند که این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است."

او می‌گوید سه ساعت بعد از احضار متهم به دستگاه‌ نظارتی، او با کمک همسرش بلیت هواپیما گرفته و به مقصد کانادا گریخته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از دستگاه‌های نظارت مالی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتقاد کرده که چرا به گفته او در طول ده سال نتوانسته‌اند متوجه کسر سالانه ده میلیارد تومان از حساب وزارت نفت شوند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، پیشتر گفته بود که نام این فرد به اینترپل یا پلیس بین‌المللی اطلاع داده شده و یک نفر دیگر هم به هیات تخلفات وزارت نفت معرفی شده است. او گفته باید بررسی شود که آیا متهم فراری همدستی داشته است یا نه.

روابط عمومی وزارت نفت می‌گوید تحقیقات به سازمان حسابرسی سپرده شده و همچنین وزیر نفت دستور داده که شماری از مسئولان مرتبط که "در انجام مسئولیت‌هایشان بی‌دقتی کرده‌اند" برکنار یا آماده به خدمت شوند.

کارمند وزارت نفت اولین متهم اختلاس نیست که از ایران می‌گریزد. پیش‌تر هم محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، در مهر ۱۳۹۰ از مقام خود استعفا داد و به کانادا رفت.

همچنین گفته شده که یکی از متهمان پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از ایران گریخته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy