Saturday, Jan 20, 2018

صفحه نخست » طنز روزنامه قانون: چه کار کنند که جوان‌ها این‌قدر اذیت نشوند تا فرار مغزها نکنند!

braindrain_012018.jpgمعاون رییس‌جمهور گفته است که جوانان را اذیت نکنید تا فرار مغزها نکنند. حالا ما می‌خواهیم به ایشان پیشنهاد بدهیم که چه کار کنند که جوان‌ها این‌قدر اذیت نشوند تا فرار مغزها نکنند...

قانون - علیرضا لبش

معاون رییس‌جمهور گفته است که جوانان را اذیت نکنید تا فرار مغزها نکنند. حالا ما می‌خواهیم به ایشان پیشنهاد بدهیم که چه کار کنند که جوان‌ها این‌قدر اذیت نشوند تا فرار مغزها نکنند:

1- مزدوج‌شان کنید: از قدیم می‌گفتند، برای دیوانه زن بگیر، خوب می‌شود. این جوان‌ها هم تا وقتی که ازدواج نکرده‌اند، همین طور فرار مغزها می‌کنند. وقتی مزدوج شوند دیگر آن‌قدر غرق اجاره خانه، قسط وام و خرج زندگی می‌شوند که فکر فرار را از سرشان بیرون می‌کنند.

2- شرایط مجردی را برای جوانان سخت کنید: این جوان‌ها تا وقتی که این‌قدر دوران مجردی بهشان خوش می‌گذرد به فکر ازدواج نمی‌افتند. باید جوانان مجرد را حبس کنند و گوشی و اینترنتش را بگیرند تا به فکر ازدواج بیفتند و دیگر نتوانند به فرار مغزها فکر کنند.

3- تلگرام و اینستاگرام را قطع و وصل کنید: با قطع تلگرام و اینستاگرام، جوان احساس بدبختی و اذیت می‌کند و وقتی دوباره این‌ها وصل می‌شوند، جوان احساس می‌کند که دیگر اذیت نمی‌شود و دیگر فرار مغزها هم نمی‌کند.

4- قیمت ارز و سکه را بالا و بالاتر ببرید: با ارز ارزان، جوان احساس می‌کند که چقدر از این قیمت ارزان اذیت می‌شود و تصمیم می‌گیرد فرار مغزها کند. اگر قیمت ارز 10 برابر الان باشد، جوان دیگر اذیت نمی‌شود، چون پول بلیت هواپیمایش را هم نمی‌تواند پرداخت کند که از کشور خارج شود.

خوش خوشانش می‌شود و همین جا می‌ماند. قیمت سکه هم به مهریه و این چیزها مربوط است. هر چقدر قیمت سکه افزایش پیدا کند به تحکیم نهاد خانواده کمک می‌کند و جوان خیال خام ترک همسر و وطن را از سر بیرون می‌کند.

5- در کلاس‌های زبان را کلا تخته کنید: جوان از اینکه این همه کلاس زبان رفته، زورش می‌گیرد و اذیت می‌شود و بعد به فرار مغزها دست می‌زند. اگر کلاس‌های زبان را از سطح شهر جمع‌آوری کنید، دیگر جوانی که زبان بلد نیست، اذیت نمی‌شود و می‌نشیند سر خانه و زندگی‌اش.

6- سازمان جلوگیری از اذیت جوانان و فرار مغزها تشکیل دهید: مدیریت این سازمان را هم می‌توانید، به یکی از همین آقایان چند شغله واگذار کنید و از مدیران بازنشسته دیگر هم برای بخش‌های مختلف استفاده کنید. تنها به یاد داشته باشید که هیچ جوانی نباید در این سازمان به کار گرفته شود، چون جوان اگر کار پیدا کند، از رفتن سر کار اذیت می‌شود و امکان دارد فرار مغزها بکند.

7- قیمت مسکن را بالاتر ببرید: جوان اگر خانه داشته باشد، از آرامش خانه اذیت می‌شود و به سرش می‌زند که از خانه فرار کند. اگر خانه‌ای در بین نباشد دیگر فراری هم وجود ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy