Monday, Jan 22, 2018

صفحه نخست » دختر معترض خیابان انقلاب همچنان در بازداشت است

dokhtar_Hejab_khiaban.jpgرادیو زمانه ـ نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال مدنی در فیس بوک خود خبر داده که زن معترض خیابان انقلاب در بازداشت است.

دی‌ماه گذشته همزمان با شروع اعتراضات سراسری در ایران، زنی در خیابان انقلاب تهران روسری سفید خود را بر سر چوبی آویخت و بر بالای بلندی، به حجاب اجباری اعتراض کرد. تصویر این زن جوان، به سرعت به نمادی برای اعتراض به پوشش اجباری در ایران تبدیل شد و در اعتراضات سراسری ایران هم مورد استفاده قرار گرفت اما از سرنوشت او اطلاعی در دست نبود. چند روز پس از انتشار عکس‌ها و فیلم‌های او برخی از شاهدان حاضر در صحبنه اعلام کردند که این دختر در همان محل دستگیر شده است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری در فیس بوک خود اعلام کرده که خبر بازداشت این زن جوان درست است. او نوشته است:

«امروز من و رضا به همان محلی رفتیم که دختر خیابان انقلاب با پرچم سفیدش بر بلندایی ایستاده بود، رفتیم تا از وضعیت‌اش مطلع شویم. تحقیق محلی ثابت کرد که دختر جوانی که هنوز نامش را نمی‌دانیم، همان روز بازداشت شده است.»

به نوشته نسرین ستوده، او بعد از بازداشت مدت کوتاهی آزاد شده و دوباره بازداشت شده است. بنا بر تحقیقاتی که خانم ستوده انجام داده، او کودک ۱۹ ماهه‌ای دارد و ۳۱ ساله است. همچنین، گفته شده که او پس از بازداشت به کلانتری ۱۴۸ خیابان انقلاب منتقل شده و سپس پرونده‌اش به دادسرای خیابان خارک رفته است، دادسرایی که فعلا به خیابان شیرودی در مفتح منتقل شده است.

نسرین ستوده تاکید کرده که حفظ حقوق او و حفظ جانش با مقامات قضایی و بازداشت کنندگان است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy