Monday, Jan 22, 2018

صفحه نخست » درگیری در پارلمان اسرائیل در جریان سخنرانی مایک پنس

بی بی سی - تعدادی از نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل (کنست) به دلیل اعتراض در جریان سخنرانی مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جلسه اخراج شدند.

آقای پنس که در جریان سفر خود به خاورمیانه امروز دوشنبه ۲۲ ژانویه وارد اسرائیل شد، بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی به کنست رفت.

آقای پنس در ابتدای سخنرانی خود در پارلمان اسرائیل با اعتراض گروهی از نمایندگان عرب کنست روبرو شد.

_99693349_044247289-1.jpgنمایندگان ائتلاف فهرست مشترک احزاب عرب در پارلمان اسرائیل پیش از این گفته بودند که به دلیل تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل سخنرانی آقای پنس را بایکوت می‌کنند.

گروهی از این نمایندگان با شروع سخنرانی آقای پنس شروع به فریاد و نمایش پلاکارهایی در اعتراض به این تصمیم کردند. در پی این اعتراض‌ها گروهی دیگر از نمایندگان با اعضای عرب پارلمان درگیر شدند و اندکی بعد نمایندگان عرب از جلسه اخراج شدند.

آقای پنس در سخنرانی خود به نمایندگان کنست گفت که سفارت آمریکا در اسرائیل تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل خواهد شد. او گفت بعد از شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت، دیپلمات‌های آمریکایی در حال آماده شدن برای انتقال به این شهر هستند.

تصمیم آقای ترامپ در شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل با موجی از واکنش منفی جهانی روبرو شد.

انتقال سفارت آمریکا یکی از وعده‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود. کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ میلادی انتقال سفارت را تصویب کرده بود اما هیچ یک از روسای جمهور آمریکا تا کنون آن را اجرا نکرده‌اند.

هم‌زمان با سفر آقای پنس به اسرائیل، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه همچنان بیت‌المقدس شرقی را پایتخت کشور مستقل فلسطین در آینده و بعد از اجرای راه حل دو کشور می‌داند.

سازمان ملل متحد بخش شرقی بیت‌المقدس را از اراضی اشغالی فلسطینیان و ساخت و سازهای اسرائیل در این مناطق را غیرقانونی می‌داند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هم‌زمان با سفر آقای پنس به خاور میانه به بروکسل سفر کرد تا از رهبران اروپایی بخواهد که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسند.

آقای پنس در بخشی از سخنان امروز خود در کنست به ایران هم اشاره کرد و گفت که آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. این بخش از سخنان آقای پنس با تشویق و استقبال شدید نمایندگان اسرائیلی همراه شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy