Wednesday, Jan 24, 2018

صفحه نخست » رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: ‌واگذاری فعالیت‌های اقتصادی محدود به نیروهای مسلح نیست

Mahmoud_Vaezi.jpgایسنا - رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت‌دولت، درباره دستور مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خروج ارتش و سپاه از فعالیت‌های اقتصادی و تأکیدات رئیس‌جمهوری در‌این‌باره گفت: «موضوع واگذاری فعالیت‌های اقتصادی، تصمیمی است که آقای رئیس‌جمهور بر آن مصمم هستند و فقط به نیروهای مسلح محدود نمی‌شود. رئیس‌جمهوری در‌این‌باره دستوراتی را به بنیاد شهید، سازمان تأمین اجتماعی و بانک‌ها داده‌اند و اعتقاد دارند دولت تا جایی که می‌تواند باید از تصدی‌گری خود کاهش دهد تا در آینده تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصادی به صفر برسد».

محمود واعظی افزود: «در مقابل باید تلاش کنیم که از بخش خصوصی واقعی حمایت کنیم. در این راستا، آنچه در کشور در حال انجام است، مربوط به همه اعضای دولت است و فقط برای نیروهای مسلح نیست».

او همچنین درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تشکیل کارگروهی مشترک میان اروپا و آمریکا برای بررسی اعمال تعدیل‌هایی در برجام، عنوان کرد: «موضع نظام، دولت و وزارت خارجه در ارتباط با برجام موضعی یکسان است و از نظر ما مذاکرات برجام تمام شده و تحت هیچ شرایط و عنوانی دوباره انجام نخواهد شد».

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این موضوع بارها به همه کشورهایی که مباحثی را مطرح کرده‌اند، اعلام شده است، گفت: «تشکیل کمیته‌هایی در برجام در شرایطی که ایران، به‌عنوان بازیگر اصلی، چنین چیزهایی را قبول ندارد، هیچ تأثیری نخواهد داشت. در‌این‌باره با اتحادیه اروپا و سه کشور عضو و همچنین چین مذاکره کرده‌ایم و آنها نیز اعلام کرده‌اند که برجام تنها با چارچوب‌های موجود باقی خواهد ماند».

واعظی درباره طرح شایعاتی مبنی بر انجام مذاکرات موشکی با برخی کشورها عنوان کرد: «بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است که مسائلی که مربوط به توان دفاعی کشور است، به‌هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست. این حرف همیشگی ما بوده است. این عرف همیشگی است که در دنیا، زمانی که مسئولی با طرفی از کشور دیگر گفت‌وگو می‌کند، راجع‌به همه مسائل مطالب مورد نظر خود را مطرح می‌کند. ما نیز در این جلسات حرف‌های خود را مطرح می‌کنیم اما اینکه درباره موضوعاتی نظیر توان موشکی توافقی کرده باشیم صحیح نیست».

او درباره طرح شایعاتی مبنی بر اینکه حضور وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهوری فرانسه در ایران برای مذاکره درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: «موضع دفتر رئیس‌جمهوری در‌این‌باره روشن است و قطعا راجع به توان دفاعی، از جمله مسائل موشکی با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد و این موضوع مربوط به مسائل داخلی کشور است.

واعظی با بیان اینکه آیا قرار است فرانسه به نیابت از آمریکا با ایران مذاکره کند، بیان کرد: «فرانسه کشوری وابسته به آمریکا نیست و در مسائلی با آنها اختلاف‌نظر دارد. سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران ربطی به مذاکرات اخیر آنها با آمریکا ندارد و از پیش طراحی شده است. روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی میان ایران و فرانسه از جمله موضوعات مطرح میان دو کشور است».

نشست خبری رئیس‌جمهوری تا ۲ هفته دیگر

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره طرح انتقاداتی به مباحث مطرح‌شده در گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم، عنوان کرد: «آقای رئیس‌جمهور در هر مصاحبه فقط فرصت طرح موضوعاتی را دارند که از پیش هدف‌گذاری کرده‌اند. در مصاحبه اخیر نیز تنها فرصت برای طرح بخشی از این موضوعات فراهم شد».

واعظی گفت: «رئیس‌جمهور تا دو هفته دیگر مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی خواهند داشت و بخش دیگری از صحبت‌های خود را در آن زمان مطرح خواهند کرد».

او با تأکید بر اینکه روحانی در گفت‌وگوهای تلویزیونی قبلی درباره مباحثی نظیر برجام، تورم، رونق و گرانی صحبت کرده بودند، عنوان کرد: «آنچه مهم است این است که در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر رئیس‌جمهوری مباحثی که تاکنون مطرح نشده بود، مورد توجه قرار گرفت. رئیس‌جمهور هدف‌گذاری کرده بودند که درباره مباحثی نظیر محیط زیست، اشتغال و ساختمان‌های فرسوده صحبت کنند و طبیعی است که اگر نمی‌خواهیم زمان مصاحبه طولانی شود، فرصت برای طرح همه مباحث نباشد».

واعظی درباره نحوه انتخاب مجری برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم با بیان اینکه مجری برنامه با تفاهم میان دولت و صداوسیما انتخاب شد، افزود: «مجری برنامه مباحثی را مطرح کرد که از نظر او دغدغه مردم بود. در مجموع این مصاحبه بازخوردهای مثبتی هم داشت و فکر می‌کنیم خوب است که این نوع گفت‌وگوها با مردم انجام شود».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy