Saturday, Jan 27, 2018

صفحه نخست » شاهزاده ولید بن‌طلال، میلیاردر سعودی آزاد شد

بی بی سی - در ادامه سیر آزادی برخی از قدرتمندترین چهره‌های عربستان سعودی از هتل ریتز کارلتون ریاض، امروز شنبه ۲۷ ژانویه شاهزاده ولید بن طلال میلیاردر اهل عربستان هم آزاد شد.

ولید بن طلال که یکی از ثروتمندترین افراد دنیا محسوب می‌شود و نامش در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز منتشر شده، نوه عبدالعزیز آل سعود، بنیان‌گذار عربستان سعودی است.

او چند ساعت بعد از اینکه در گفتگو با رویترز گفت که انتظار دارد در روزهای آتی از کلیه اتهامات مبرا و آزاد شود، آزاد شد.

92aa6a11e28.jpgعکسی از ولید بن طلال شاهزاده سعودی در بازداشت

شرایط و چگونگی آزادی او هنوز مشخص نیست، مقامات دولت عربستان هم تا این لحظه در این‌باره اظهار نظری نکرده‌اند اما یکی از اعضای خانواده ولید بن طلال آزادی او را تایید کرده است.

برخی از قدرتمندترین چهره‌های عربستان سعودی که در پی طرح مبارزه با فساد در این کشور از پاییز در هتل ریتز کارلتون ریاض زندانی بودند از روز گذشته در حال آزاد شدن هستند. در میان آزاد شدگان نام ولید الابراهیم رییس شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی و خالد التویجری رییس سابق دادگاه سلطنتی هم دیده می‌شوند.

میزان دقیق مبلغی که توسط این عده پرداخت شده علنی نشده ولی گفته می‌شود مبالغ هنگفتی دست به دست شده است.

بیش از ۲۰۰ شاهزاده‌، سیاستمدار و تاجر ثروتمند در جریان طرح موسوم به مقابله با فساد دستگیر شدند.

این عده از ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در هتل مجلل ریتزکارلتون زندانی بودند اما حالا گزارش‌ها حاکی از بازگشایی این هتل در ۱۴ فوریه است.

636458640398254990.jpgطرح مقابله با فساد اقتصادی توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان آغاز شد. منتقدان او را متهم کرده‌اند که از این طرح برای حذف مخالفان و یکدست کردن قدرت خود در کاخ سلطنتی استفاده کرده است.

در پی بازداشت گسترده چهر‌ه‌های مطرح در عربستان دادستان کل این کشور گفت در دهه‌های گذشته دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار بابت ریخت و ‌پاش و فساد مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

بسیاری از بازداشت شدگان تا زمانی که هتل ریتزکارلتون به مناسبت روز ولنتاین بازگشایی شود در این هتل باقی خواهند ماند.

گفته می‌شود کسانی که نتوانند تا نیمه فوریه با دولت به توافق برسند، به زندان منتقل می‌شوند و باید در زندان در انتظار روز محاکمه بمانند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy