Saturday, Jan 27, 2018

صفحه نخست » مقایسه تبرئه قاری نزدیک به رهبر ایران با پزشک تیم ژیمناستیک آمریکا

ghari_012718.jpgصدای آمریکا، با صدور حکم تبرئه سعید طوسی قاری قرآن که به تجاوز جنسی متهم شده بود توسط یک شعبه تجدیدنظر، در فضای مجازی خیلی از کاربران به این حکم واکنش نشان دادند و حتی برخی آن را با صدور حکم زندان طولانی برای پزشک سابق تیم ژیمناستیک آمریکا مقایسه کردند و نوشتند در حالیکه در آمریکا دستگاه قضایی حکم به زندان او داد، اما در ایران این قاری با اعمال فشار تبرئه شد.

دو سال پیش صدای آمریکا برای نخستین بار گزارش داد که «محمد گندم نژاد طوسی»، معروف به «سعید طوسی» قاری قرآنی که رابطه نزدیکی با دفتر رهبر جمهوری اسلامی دارد، در پرونده‌ای قضایی متهم به تجاوز جنسی به چند شاگرد نوجوان پسر است اما با نفوذ مقامات ارشد جمهوری اسلامی به نفع سعید طوسی، این پرونده به نتیجه نرسیده است.

ابتدا او جوابیه ای به صدای آمریکا داد ولی بعد شکایت ها را تایید کرد. کمی بعد قوه قضائیه ایران بالاخره تایید کرد که طوسی به تجاوز متهم شده است. اما کمی بعد مقام های حکومتی از جمله مکارم شیرازی خواستار سکوت درباره این پرونده شدند.

شاکیان این پرونده در گفتگوهای متوالی به صدای آمریکا گفته اند که در پرونده اعمال نظرهایی می شود و به آنها برای پس گرفتن شکایت فشار آورده شده است.

چند نفر در توئیترهای خود تبرئه طوسی را با حکم طولانی زندان برای پزشک سابق تیم ژیمناستیک آمریکا مقایسه کردند. به تازگی «لری ناصر» از سوی دادگاه برای آزار جنسی و گرفتن عکس از آنها به ۱۷۵ سال زندان محکوم شد.

کاربران ایرانی می گویند مقایسه این دو حکم نشانه خوبی برای سنجش قوه قضاییه مستقل است:

nasserghari1.jpgبرخی هم تبرئه «سعید طوسی» را با ماجرای تبرئه دیگر چهره های صاحبنفوذ نظام جمهوری اسلامی ایران مقایسه کردند.

تبرئه های اینچنینی در دستگاه قضایی ایران مسبوق به سابقه است. بعد از ماجرای حمله به کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸، فرهاد نظری، فرمانده نیروی انتظامی که به عقیده برخی عامل حمله بود، در دادگاه تبرئه شد. یا مورد دیگر تبرئه سعید مرتضوی در پرونده کهریزک بود که بعدها با اصرار یکی از شاکیان با نفوذ نهایتا به ۲۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد.

nasserghari2.jpg

gharitajdadeghimilani.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy