Saturday, Jan 27, 2018

صفحه نخست » یک پناهنده ایرانی رئیس اتحادیه سندیکاها در آلمان می‌شود

mehrdadPayandeh_12262017.jpgدویچه وله - مهرداد پاینده که ۳۳ سال پیش به آلمان پناهنده شده بود، به عنوان رئیس اتحادیه سندیکاهای سه ایالت آلمان انتخاب خواهد شد. او گفته است که در سیاست‌های خود به نیازهای مهاجران در آلمان توجه خواهد کرد.

رئیس بعدی اتحادیه سندیکاهای سه ایالت نیدرزاکسن، برمن و زاکسن‌آنهالت آلمان یک آلمانی ایرانی تبار است. به این ترتیب، مهرداد پاینده روز سوم فوریه قرار است جانشین هارتموت توله گردد.

مهرداد پاینده سال ۱۳۶۴ ایران را ترک کرد و پس از رفتن به ترکیه و بلغارستان به آلمان آمد و در این کشور تقاضای پناهندگی داد. او در ایران نیز سابقه کار سندیکایی دارد. سابقه فعالیت‌های سندیکایی او در زمان شاه آغاز شد و پس از انقلاب اسلامی نیز ادامه یافت.

پاینده به دشواری‌های کار سندیکایی در ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: «در ایران حتی تقاضا برای اضافه حقوق نیز کافی است تا به آدم انگ وابستگی به سازمان سیا را بزنند.»

مهرداد پاینده ۵۷ ساله که دانش‌آموخته رشته اقتصاد در دانشگاه هامبورگ، برمن و سمفروپول (در کریمه اوکراین) است و دکترای خود را در همین رشته در دانشگاه برمن اخذ کرده است، همواره به فعالیت‌های سندیکایی علاقه داشته است. همین موضوع باعث شده که او فعالیت‌های سندیکایی خود را در آلمان نیز دنبال کند.

عشق به سرزمین مادری

زندگی در آلمان نیز از مهر و علاقه او به سرزمین مادری‌اش نکاسته است. مهرداد پاینده از ایران به‌مثابه یکی از زیباترین کشورهای جهان یاد می‌کند. خودش می‌گوید که شیفته زبان زیبای این کشور، موسیقی و مردم مهمان‌نواز آن است.

بنا بر گزارش روزنامه "وزر کوریر"، مهرداد پاینده به علت فعالیت‌های سندیکایی خود در ایران، قادر به سفر به این کشور نیست.

رئیس آینده اتحادیه سندیکاهای سه ایالت آلمان که عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان است، می‌گوید به خوبی می‌داند پناهندگی و معنی زندگی در مهاجرت چیست. او بر آن است که در سیاست‌های این اتحادیه به نیازهای مهاجران در جامعه آلمان نیز توجه کند.

دکتر مهرداد پاینده از سال ۲۰۰۸ عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری آلمان است و از سال ۲۰۱۰ سرپرست بخش اقتصاد و مالی این اتحادیه است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy