Sunday, Jan 28, 2018

صفحه نخست » تظاهرات هزاران نفر در ١٢٠ شهر روسیه علیه پوتین + عکس و ویدئو

رادیو فرانسه، "الکسی ناوالنی"، یکی از رهبران مخالف ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز یکشنبه ٨ بهمن/ ٢٨ ژانویه، از سوی پلیس در مسکو بازداشت شد. بازداشت این ناراضی سیاسی در حالی است که هزاران نفر در روسیه با فراخوان او برای محکوم کردن "تقلب" در روند انتخابات ریاست جمهوری روسیه تظاهرات کردند. قرار است این انتخابات روز ١٨ مارس برگزار شود.

خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داده که چند دقیقه پس از پیوستن "الکسی ناوالنی" به هوادارانش در خیابان "تورسکایا" در مرکز مسکو، ده‌ها نیروی پلیس او را بازداشت و سوار بر یک خودرو وَن کردند. با این حال، ناوالنی پس از بازداشت در صفحه توئیتر خود نوشت:

«آنها مرا بازداشت کردند؛ این هیچ اهمیتی ندارد. به خیابان تورسکایا بیایید. شما برای من نیامده‌اید بلکه برای خودتان و آینده‌تان آمده‌اید». وی اضافه کرد: «بازداشت یک نفر اهمیتی ندارد، اگر ما بیشمار باشیم».

پس از بازداشت الکسی ناوالنی، پلیس مسکو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که او به اتهام «نقض قانون از طریق ساماندهی یک تظاهرات» بازداشت شده‌ است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، نزدیک به ٤هزار نفر در مرکز شهر "مسکو" جمع شده بودند. این درحالی است که پلیس روسیه تعداد تظاهرکنندگان را هزار نفر اعلام کرده است.
همچنین در شهر "سن پترزبورگ" دومین شهر روسیه، حدود ١۵٠٠ نفر در اعتراض به دولت تجمع کردند و شعارهایی علیه پوتین سر دادند.

در حالی که دمای هوا در برخی مناطق روسیه تا ٤۵ درجه زیر صفر پائین آمده است، خبرگزاری فرانسه اضافه کرده که هزاران نفر دیگر در نزدیک به ١٢٠ شهر در سراسر روسیه علیه دولت تظاهرات کردند.

الکسی ناوالنی ٤١ ساله، تا کنون ٣ بار در سال ٢٠۱٧ به اتهام سازماندهی تظاهرات بدون مجوز بازداشت شده است.


بر اساس حکم دادگاه که ظاهراً تحت فشار کرملین صادر شده، ناوالنی نمی‌تواند در انتخابات ١٨ مارس به عنوان نامزد مقام ریاست جمهوری روسیه شرکت کند.

0128RussiaOPPR1.jpgپیش‌بینی می‌شود که ولادیمیر پوتین برای چهارمین بار در این انتخابات که از نظر اپوزیسیون روسیه «از پیش معلوم» است، به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب شود. در این صورت، پوتین دست‌کم تا سال ٢٠٢٤ در قدرت خواهد ماند.

بر اساس یک نظرسنجی، ۵٨ درصد روس‌ها گفته‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت می‌کنند؛ این درحالی است که این آمار در سال ٢٠١٢ به میزان ۶٩ درصد بود.


مخالفان سیاسی پوتین، همچون الکسی ناوالنی بر اهرم تحریم انتخابات تکیه زده‌اند و امیدوارند تا روز انتخابات تعداد بیشتری از مردم روسیه را به شرکت نکردن در این انتخابات متقاعد کنند.

0128RussiaOPPR2.jpg0128RussiaOPPR3.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy