Monday, Jan 29, 2018

صفحه نخست » محدودیت‌های موسوی و رهنورد تا «عید کمتر خواهد شد»

Mousavi_Rahnavard.jpgبی بی سی ـ غلامرضا حیدری، یک عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس، با اشاره به تغییراتی در وضعیت حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، گفت: "ان‌شاالله محدودیت‌های محصورین تا عید کمتر خواهد شد."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آقای حیدری با اشاره به کاهش محدودیت ملاقات فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: "ما گشایشی در این وضعیت می‌بینم. ما از مدت‌ها پیش که به دیدار روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتیم، امیدوار بودیم که به سمت کاهش محدودیت‌های حصر پیش می‌رویم البته باید حوصله داشته باشیم."

سخنان آقای حیدری پس از آن صورت گرفته است که سایت کلمه، از منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی، گزارش گرد که محدودیت دیدار دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از آنها اکنون کاملا برطرف شده است، تحولی که سایت کلمه آن را "بیشترین گشایش در حصر" این دونفر توصیف کرده است.

بنابه این گزارش از دو ماه پیش امکان دیدار کوکب، زهرا و نرگس موسوی از پدر و مادر خود به هفته‌ای دو بار افزایش یافته بود، درحالی که آنها تا پیش از آن هفته‌ای یک بار امکان چنین دیداری را داشتند. سایت کلمه می‌نویسد آنها "حالا براساس اعلام ماموران امنیتی می توانند هر زمان که خواستند" به دیدار آن دو بروند و این کاهش محدودیت شامل کلیه اعضای درجه یک خانواده می شود.

خانم رهنورد اخیرا اجازه یافت تا ساعاتی بر بالین مادر بیمار خود حاضر شود.

زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران از حدود ۷ سال پیش در حصر خانگی به سر می برند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در آن سال نامزد انتخابات بودند. اما اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد با اعتراض گسترده کسانی مواجه شد که می گفتند رای آنها دزدیده شده است. رهبر ایران این اتهام را رد کرده است.

آزادی این سه از درخواست های اصلی حامیان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جریان انتخابات ریاست جمهوری امسال بود و هواداران آقای روحانی در بسیاری از تجمع های انتخاباتی به نفع آزادی آنها شعار دادند.

مهدی کروبی مرداد ماه گذشته در اعتراض به وضع حصر خود دست به اعتصاب غذا زد که پس از تضمین دولت ایران برای خروج ماموران امنیتی از خانه‌ای که او در آن در حصر است، آن را شکست.

او که ۷۹ سال دارد در یک سال اخیر چندین بار به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده است.

عموما تصور می‌شود که آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران مخالف آزادی آنهاست و با محاکمه آنها هم مخالفت می کند. آنها هرگز رسما متهم نشده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy