Thursday, Feb 1, 2018

صفحه نخست » دستگیری ۲۹ نفر از «دختران خیابان انقلاب» در تهران

Dokhtar_Khiaban_Enghelab_Shahiad.jpgایلنا ـ مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران‌بزرگ از دستگیری ۲۹ نفر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

همزمان با راه‌اندازی کمپین مردمی مقابله با فراخوان کشف حجاب مسیح علی‌نژاد و درخواست آنها مبنی بر برخورد مناسب مسوولان با عاملان این کمپین، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد که ماموران انتظامی که وظیفه حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی را عهده‌دار هستند ضمن اشراف کلی به محیط و آشناسازی معدود افراد ناآگاه و فریب‌خورده جوان، ۲۹ نفر از برهم زنندگان امنیت اجتماعی شهروندان را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

***

در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی آمده است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»

عفو بین‌الملل بعد از بازداشت نخستین «دختر خیابان انقلاب» از جمهوری اسلامی ایران خواسته بود تا به «آزار و تعقیب قضایی زنانی که دست به اعتراض مسالمت آمیز علیه آن می‌زنند» خاتمه دهد.

گزارش‌ها از داخل ایران حاکی از گسترش اعتراض‌ها به‌ سبک «دختر خیابان انقلاب» است و حتی مردان نیز به این حرکت اعتراضی پیوسته‌اند.

jolodarzadeh_020118.jpgنماینده مجلس: دختران خیابان انقلاب، نتیجه «اشتباه ما» بود

رادیو فردا، سهیلا جلودار زاده، ‌نماینده مجلس از تهران، حرکت اعتراضی شماری از زنان ایرانی که به «دختران خیابان انقلاب» شهرت یافته است را نتیجه «تنگنای غیرلازم»، «فشارها»‌ و «رفتار اشتباه» حکومت دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خانم جلودار زاده در مراسمی در تهران که چهارشنبه شب یازدهم بهمن، برگزار شد، با اشاره به «دختران خیابان انقلاب» گفت: «زمانی برای زنان محدودیت قائل می‌‌شدیم و آنها را زیر تنگنای غیرلازم قرار می‌دادیم. همین مسئله موجب شد تا این فشارها طغیان ایجاد کند و دختران خیابان انقلاب روسری‌های‌شان را سر چوب بگذارند».

این نماینده مجلس تاکید کرد: «این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست».

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی برخی عملکردها در زمینه ایجاد محدودیت برای زنان را قابل نقد دانست.

این در شرایطی است که به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محمدجواد منتظری،‌ دادستان کل کشور، روز چهارشنبه با اشاره به اقدام دخترانی که در خیابان انقلاب، به حجاب اجباری اعتراض کرده‌اند،‌ گفت: «این اقدام، یک حرکت بچگانه و از روی تحریک احساسات و القائات خارج از کشور است».​

او در عین حال گفت که «حفظ حجاب، رعایت قانون کشور ما است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy