Thursday, Feb 1, 2018

صفحه نخست » وکلای بریتانیا از ایران می‌خواهند مدافعان حقوق بشر را آزاد کنند: کشورهای قدرتمند وکلا را دستگیر نمی‌کنند

Zendan.jpg

مرکز حامیان حقوق بشر ـ بر اساس خبری که در وب سایت شورای وکلای بریتانیا و روزنامه ایندیپندت منتشر شده است، شورای وکلای بریتانیا طی نامه‌ای از آیت الله خامنه‌ای می‌خواهد همه وکلای دربند را آزاد کنند.

وکلای انگلیس طی ارسال نامه‌ای به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، اعتراض خود را نسبت به رفتار با وکلا در ایران و بازداشت مداوم مدافعان حقوق بشر اعلام کرده و خواستار آزادی همه وکلا و مدافعان حقوق بشر دربند شدند.

در این نامه وکلای بریتانیا نگرانی خود را نسبت به وضعیت عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر اعلام داشته.
و بازداشت و حبس آنها را نقض آشکار و مداوم حقوق بین الملل دانسته‌اند. در این نامه اظهار نگرانی شده است که متاسفانه وکلا در ایران همواره با خطر بازداشت مواجه هستند و در انجام کار حرفه‌ای خود آزادی عمل ندارند.

اندرو واکر، رئیس شورای وکلا، اظهار امیدواری کرد که ایران به این خواسته پاسخ دهد و به اهمیت نقش وکلا در این کشور احترام بگذارد. آقای واکر می‌گوید: «کشورهای قدرتمند به اهمیت نقش وکلای مستقل در تضمین حقوق شهروندان و دیگران واقفند، و آنها از حقوق وکلا برای دفاع از حقوق موکلانشان بدون ترس از مداخله دولت، از جمله در پرونده هایی که علیه حکومت وجود دارد، حمایت می‌کنند.

کریستی بریمولو، رییس کمیته حقوق بشر شورای وکلا می‌گوید: «از نظر قانونی ایران باید به وکلا اجازه دهد تا کار حرفه‌ای خود را انجام دهند». او می‌گوید رییس جمهمور حسن روحانی این فرصت را دارد که با رسیدگی فوری به وضعیت وکلای زندانی، به وعده خود برای رعایت حقوق مدنی و سیاسی شهروندان عمل کند.

طبق خبر منشر شده در سایت ایندیپندنت، کپی نامه شورای وکلا به سفارت ایران داده شده است و روزنامه ایندیپندنت از ایران خواسته در خصوص این نامه اظهار نظر کند که تا زمان چاپ خبر، سفارت ایران عکس العملی نشان نداده است.

ایندیپندنت

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy