Friday, Feb 2, 2018

صفحه نخست » جنجال انتشار یادداشت‌های محرمانه اف‌بی‌آی

020218_top.jpgبی بی سی - یادداشت‌های جمهوری‌خواهان کنگره درباره تحقیقات اف‌بی‌آی روی همکاری ادعایی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه، منتشر شده و در این یادداشت‌ها آنها پلیس فدرال را به سوءاستفاده از قدرت و سیاسی‌کاری علیه آقای ترامپ متهم کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اجازه انتشار این یادداشت‌های محرمانه را داده است.

آقای ترامپ هم پلیس فدرال و دادگستری این کشور را متهم کرده است که در پرونده تحقیق درباره ارتباط روسیه با انتخابات اخیر ریاست جمهوری، جانب دموکرات‌ها را گرفته‌اند.

آقای ترامپ در توییترش بار دیگر رؤسای اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را متهم کرده که با سیاسی‌ کردن رویه "مقدس" تحقیق قضایی، به نفع دموکرات‌ها و علیه جمهوری‌خواهان وارد عمل شده‌اند.

او این موضع را پیش از انتشار یادداشت‌های محرمانه جمهوری‌خواهان بیان کرد.

یادداشت‌های محرمانه جمهوری‌خواهان در چند روز گذشته باعث جنجال زیاد و شکاف عمیق میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها شده است.

مقام‌های اف‌بی‌آی و دموکرات‌ها که مخالف انتشار این اسناد بودند، می‌گفتند این یادداشت‌ها پیش از رسیدن به کاخ سفید "دستکاری" و بخش‌هایی از آن حذف شده است.

محتوای یادداشت‌های محرمانه چیست؟

بر اساس بخش‌هایی از این یادداشت که از حالت محرمانه خارج شده، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری یک قاضی را گمراه کرده‌اند که خارج از حیطه قانونی عمل کند و حکم شنود مکالمات کارتر پیج، از اعضای ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، در ماه مارس گذشته را تمدید کند.

در واقع اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا متهم شده‌اند که بر اساس یک گزارش بحث برانگیز اثبات نشده و ارائه آن به قاضی، علیه ترامپ، مجوز شنود گرفته‌اند.

آن گزارش را کریستوفر استیل، یک مامور امنیتی سابق بریتانیا نوشته بود که گفته شده به سفارش ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب آقای ترامپ، تهیه شده است.

کریستوفر استیل در گزارشش ادعا می‌کرد روسیه از آقای ترامپ اطلاعاتی دارد که از آن‌ها به عنوان عاملی برای تحت فشار قرار دادن او استفاده می‌کند؛ از جمله اطلاعاتی درباره فعالیت‌های اقتصادی او و ویدئویی از آقای ترامپ با چند روسپی. ادعایی که آقای ترامپ بارها تکذیب کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داده که این اسناد گمراه کننده است چون اف‌بی‌آی برای گرفتن مجوز شنود، تأییدیه دستگاه اطلاعاتی آمریکا را هم گرفته بوده است.

نام‌هایی که زیاد خواهید شنید

nunezmemo001.jpgکارتر پیج: ۴۶ ساله، مشاور سیاست خارجی کمپین دونالد ترامپ بوده که در سال ۲۰۱۶ چند بار به روسیه رفته است. او متهم است که واسطه رابطه کمپین دونالد ترامپ با روسیه بوده است. اتهامی که به شدت رد می‌کند. شنود مکالمات او موضوع مناقشه‌برانگیز در گزارش محرمانه جمهوری‌خواهان است.

nunezmemo002.jpgدوین نونز: ۴۴ ساله رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان است که این اسناد محرمانه را به نفع جمهوری‌خواهان از طبقه‌بندی خارج کرده است. او سال گذشته از مشارکت در ادامه تحقیقات پرونده ترامپ-روسیه کنار کشید. و حالا انتشار این گزارش نتیجه تحقیقات او است. دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری او هستند و می‌گویند اسناد را دستکاری کرده است.
nunezmemo003.jpgراد روزنستاین: ۵۳ ساله، قائم مقام وزارت دادگستری آمریکا است که دادستانی ویژه برای رسیدگی به اتهام تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه تعیین کرده است.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy