Sunday, Feb 4, 2018

صفحه نخست » درگیری دراویش گنابادی و نیروهای امنیتی در تهران + فیلم

daravish_020418.jpgبی بی سی - بازتاب خبر حضور نیروهای امنیتی در نزدیکی خانه نور علی تابنده از دراویش گنابادی در شبکه‌های اجتماعی منجر به جمع شدن تعداد زیادی از دراویش و پیروان آنها در این منطقه شد. آنها با هشتگ #گلستان_هفتم، خیابانی که خانه آقای تابنده در آن واقع است، واکنش نشان داده‌اند.

به گفته وبسایت مجذوبان نور، پایگاه خبری دروایش گنابادی، هدف نیروهای امنیتی از حضور در خیابان هفتم گلستان در منطقه پاسداران، خانه نورعلی تابنده، استقرار پست ایست بازرسی بود.

فائزه عبدی‌پور، یکی از دراویش گنابادی که عصر امروز، یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، در محل درگیری بود، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که از زمان حضور شب گذشته نیروهای امنیتی در اطراف خانه نورعلی تابنده، رهبر دراویش گنابادی، به تدریج به جمعیت حامیان و مریدان او اضافه شده است.

به گفته خانم عبدی‌پور، تنها خواسته دراویش آن است که ایست‌های بازرسی و "تعرض به حریم" آقای تابنده متوقف شود.

تصاویری از خیابان گلستان هفتم در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که گفته می‌شود مربوط به درگیری امروز نیروهای امنیتی با دراویش گنابادی است. وبسایت مجذوبان نور در آخرین خبرهای #گلستان_هفتم گزارش داده: "دراویش نگرانی خود را از حضور غیرقانونی و تحریک‌کننده‌ی نیروهای سپاهی و لباس‌شخصی از‌‌ همان لحظات اول با پلیس ۱۱۰ برای کنترل منطقه تماس گرفته و تصاویر و شماره پلاک‌های خودرو‌های مذکور را به جهت پیگیری و شناسایی این افراد تسلیم مأموران کلانتری کردیم اما نه‌تنها پیگیری خاصی صورت نگرفت بلکه تحریکات و تردد خودرو‌های حاوی افراد لباس‌شخصی مسلح تا صبح ادامه یافت. " به گفته این وبسایت نیروی انتظامی به آنها قول پیگیری نیروهای مزاحم شب گذشته و متوقف کردن دخالت نیروهای لباس‌شخصی و سپاهی در منطقه را به دراویش داد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

محمد هم در انتقاد به علکرد نیروی انتظامی، نوشته: "گرچه نیروی انتظامی گفته همکاری میکنه و نیروهاش رو جمع میکنه متاسفانه ناتوان هست از برخورد با لباس شخصی‌های سوار بر اتومبیل و موتورسیکلتی که با اسلحه و دوربین با دراویش درگیر میشوند. #گلستان_هفتم"

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy