Sunday, Feb 4, 2018

صفحه نخست » زنگنه: اظهارات ترامپ علیه ایران بر خریداران نفت ما تأثیر داشته

zangene_020418.jpgرادیو فرانسه، وزیر نفت ایران می‌گوید، اظهارات خصمانه‌ دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران در کُندی امضای قراردادهای نفتی و گازی با شرکت‌های نفتی بین‌المللی بی تأثیر نبوده است.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، امروز یکشنبه ۱۵ بهمن/ ٤ فوریه در یک کنفرانس خبری در تهران در این رابطه اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریکا در کوشش برای بی‌ثبات کردن بازار نفت و متزلزل نمودن خریداران نفت ایران، اکنون یک سال است که هر سه ماه یکبار، با اظهارات تهدید‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران در بازار نفت تشتتت برمی‌انگیزد که این تهدیدها مالاً در قراردادهای ما بی تأثیر نبوده است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، به دنبال توافق‌های موسوم به "برجام" میان ایران و١+۵ در سال ٢٠۱۵ میلادی، شرکت‌های نفتی بین‌المللی علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفتی ایران اعلام داشتند، اما با روی‌ کار آمدن دولت دونالد ترامپ و موضع‌گیری‌های تند وی علیه جمهوری اسلامی ایران، اشتیاق اولیه‌ شرکت‌های نفتی برای سرمایه‌گذاری به سردی گرائید که این سردی را در سخنان امروز وزیر نفت ایران می‌تواند دید.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

زنگنه درکنفرانس نفتی خود گفت: ایران درحال حاضر با حدود ٢٠ شرکت نفتی بین‌المللی در حال مذاکره برای فراهم آوردن امکانات سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران است که من حتی جرأت نمی‌کنم که نام این شرکت‌ها را بیان نمایم. نامدار زنگنه بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: هم اکنون برخی کشورها در سطح جهان و منطقه به شرکت‌های نفتی اروپایی و آسیایی فشار می‌آورند تا از امضای قرارداد با جمهوری اسلامی خودداری نمایند.


وزیر نفت ایران، در ادامه سخنان خود نسبت به تحقق اجرای تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری شرکت "توتال" فرانسه در حوزه‌های گازی "پارس جنوبی" ابراز خوشبینی کرد.

سامانه خبری "میزنفت" و خبرگزاری "خبرنگاران جوان" در ایران، روز ١١ بهمن ماه با انتشار گزارش‌هایی اعلام داشتند که واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ آسیایی، ۱۶,۳ درصد در دسامبر سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن کاهش نشان می‌دهد.

به نوشته "میزنفت"، در مجموع چین، هند، ژاپن و کره جنوبی، در ماه دسامبر گذشته ١٫۵٨ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کردند.


خرید نفت ایران از سوی چین، در ماه دسامبر سال گذشته (۲۰۱۷)، ١٧٫٢ درصد نسبت به دسامبر ٢٠۱۶ کاهش یافت. واردات نفت هند نیز ۶٫٢ درصد کاهش نشان می‌دهد.


بنا بر این گزارش، میزان کاهش خرید نفت از ایران از سوی ژاپن ١١٫٢ درصد، و بالاخره خرید نفت کره جنوبی از ایران در دسامبر سال گذشته ٣١,۵ درصد کاهش داشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy