Tuesday, Feb 6, 2018

صفحه نخست » افشای سند آمادگی ارتش استرالیا برای ورود به جنگ با ایران

australiaMilitary_020518.jpgایران ایترنشنال، عنوان یک سند محرمانه دولت استرالیا که هفته گذشته منشر شده، نشان می‌دهد که دولت این کشور با امارات متحده عربی بر سر آمادگی و حضور مشترک در یک جنگ با ایران توافق کرده است.

وبسایت «اینترپرتر»، روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، گزارش داد، این سند محرمانه با عنوان «برنامه‌ریزی دوجانبه با امارات متحده عربی در مورد دفاع از این کشور در صورت آغاز حمله و تجاوز از سوی ایران»، در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۱، تهیه شده بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اینترپتر می‌نویسد: «عنوان این سند محرمانه که در میان فایلهای دولتی برای دسترسی همگانی منتشر شده است، این پرسش را مطرح می‌کند که موضوع مذاکرات و تصمیم‌گیری‌های میان دولت استرالیا در آن زمان و مقامات امارات متحده چه بوده است؟ تاریخ این سند پیش از ارسال نیروهای ارتش استرالیا به منطقه خاورمیانه برای جنگیدن با داعش است . تنها نام این سند در لیست اسناد محرمانه آمده است و جزئیاتی از آن افشا نشده است. در عین حال، مشخص نیست که آیا جزئیات این همکاری مشترک نظامی برای مقابله با ایران بررسی و توافق شده است، یا آنکه دولت استرالیا فقط خدذرخواست تهیه این سند را داده است».

IMG_0389.jpgاینترپرتر می‌افزاید: «اما در خاورمیانه، هیچ چیز اتفاقی نیست. دولت امارات همواره به استرالیا به‌عنوان یک شریک اقتصادی و نظامی می‌نگرد و انتظار دارد که در صورت بروز جنگ با ایران ارتش آن کشور به یاریش بشتابد. با این حال افشای این سند در شرایط کنونی این نگرانی را به‌وجود می‌آورد که آیا قدرت‌های غربی هزینه‌های یک درگیری نظامی با ایران را پیش‌بینی کرده‌اند؟ و آیا دیپلماسی نمی‌تواند مانع از این هزینه‌ها شود»؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy