Tuesday, Feb 6, 2018

صفحه نخست » بیانیه‌ تند جدید احمدی نژاد علیه قوه‌قضائیه

AN_020518.jpgرئیس‌جمهوری سابق ایران در بیانیه‌ تندی علیه قوه‌قضائیه، به دستگیری تعدادی از هوادارانش اعتراض کرده و گفته که «دستگاه قضایی به ستون اصلی ظلم علیه ملت تبدیل شده است».

محمود احمدی‌نژاد در این بیانیه که روز دوشنبه ۱۵بهمن به مناسبت سالگرد انقلاب بهمن ۵۷ در وب‌سایت «دولت بهار» منتشر شده، افزوده است: «کسانی که آرزوی رهبری یا ریاست‌جمهوری آینده و تداوم وضع موجود را در سر می‌پرورانند، ظاهراً تصور می‌کنند که با از سر راه برداشتن ما، مسیرشان هموار می‌گردد».

در ماه‌های اخیر هشت نفر از فعالان رسانه‌ای حامی محموداحمدی‌نژاد در شهرهای مختلف بازداشت شده‌اند. به گزارش کانال تلگرام دولت بهار، از میان آنها «محمد غلباش، محمد حسین حیدری و مهدی مهرشریف پس از تحمل انفرادی با قید ضمانت آزاد شدند، اما حسین شاملو، امید دلفانی، عبدالسلام صالحی، سجاد یوسفی سوره و پوریا حسین‌زاده همچنان در بازداشت هستند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

محمود احمدی‌نژاد دو روز بعد از برگزاری دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی، معاونش در دولت، ادعا کرده است: «عده‌ای اصرار دارند به دلخواه خود، افراد را در زندان‌های انفرادی حبس نموده و برای دریافت اقاریر دیکته شده، تحت فشار قرار دهند».

احمدی‌نژاد گفته است که دستگاه قضایی جمهوری‌اسلامی به جمعی از «فعالین رسانه‌ای و حامیان» او «یورش» می‌برد و «شخصی از تهران برخلاف قانون دستور می‌دهد افراد انقلابی گوناگون و فعال در فضای مجازی را از استان‌های مختلف و حتی بدون صدور احضاریه، به صورت ناگهانی در منزل، محل کار و یا خیابان دستگیر و به عوامل تحت امر وی در تهران تحویل نمایند».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته که این اقدامات به عقیده او، «برنامه‌ریزی برای تثبیت و یا ارتقاء جایگاه» عده‌ای است که «به هر ترتیب در مراکز قدرت جا خوش کرده‌اند».

وی نتیجه گرفته است، «ایراد هر نوع تهمت و افترا و یا پرونده‌سازی و دستگیری» حامیان و نزدیکان او، به این دلیل است که آنها «هیچ پایگاهی در حکومت و باندهای قدرت» ندارند.

محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش، به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، طی ماه‌های اخیر در چند مراسم، تجمع و گردهم‌آیی به‌شدت از وضع جاری در کشور و عملکرد قوه قضائیه و برادران لاریجانی انتقاد کرده‌اند.

او هفتم بهمن با انتشار نامه‌ مفصل خود به به رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد که برادران لاریجانی «لطمات جبران‌ناپذیری به اعتماد مردم، انقلاب» و مجلس و قوه قضائیه زده‌اند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی، رئیس مجلس و محمد جواد لاریجانی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه هستند.

انتقادهای آقای احمدی‌نژاد از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، که منصوب آیت‌الله علی خامنه‌ای است تا آنجا پیش رفت که در ‌‌نهایت رهبر جمهوری اسلامی ناچار شد به آن واکنش نشان داد.

آقای خامنه‌ای بدون اشاره به نام احمدی‌نژاد و تیم وی گفت: «کسانی که همه امکانات کشور دست‌شان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند».

به دنبال این سخنرانی و نیز با آغاز اعتراض‌های سراسری در نیمه اول دی‌ماه، که او به طور غیرمستقیم به عنوان یکی از مسببین آن معرفی شد، رئیس‌جمهوری پیشین و نزدیکانش کمتر در انظار ظاهر شدند و کمتر خبر و گزارشی درباره آنها منتشر شد.

با فروکش کردن تجمعات اعتراضی و دستگیری تعدادی از حامیان جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوباره از عملکرد قوه قضائیه انتقاد کرده و هشدار داده است در برابر «برخورد با همه وجود ایستاده و خواهیم ایستاد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy