Thursday, Feb 8, 2018

صفحه نخست » محکومیت نخبه آبادانی به یک سال و نیم حبس

maryamdelbari_020818.jpgایران وایر، مریم دلباری روزنامه نگار و از نخبگان ادبی آبادان به بهانه ارتباط با دراویش گنابادی به یک سال و نیم حبس تعزیری و تبعید به بوشهر محکوم شد.

خانم دلباری که سه سال سرپرستی حوزه هنری آبادان را بر عهده داشت و نویسنده کتابهای متعددی در حوزه ادبیات است، این حکم را پس از دو سال فشار مداوم اداره اطلاعات آبادان، اخراج از اداره آموزش و پرورش شهر و البته از هم پاشیده شدن زندگی خانوادگی خود دریافت کرد.

او نویسنده هشت جلد کتاب، و جمع آوری های متعدد است که از جمله آنها می توان به مجموعه داستان «بازمانده»، «مجموعه داستان «نفت»، مجموعه داستان «پایتخت پنجره ها»، مجموعه شعر «پشت پلک خاطره» و چند تالیف دیگر در حوزه ادبیات و شعر است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

برگزاری نخستین جشن کتاب آبادان ، برگزاری مسابقات کتاب خوانی جشن هفته کتاب، داوری جشنواره شعر و داستان دانش آموزی ،جشنواره داستانی سفیر قلم آبادان و داوری جشنواره ادبی قلم شهرزاد، دیگر فعالیت های فرهنگی خانم دلباری در سالهای اخیر بوده است.

در چند روز اخیر و پس از اعتراضات سراسری دی ماه، فشار بر دراویش گنابادی در سراسر کشور از سوی نهادهای امنیتی شدت بیشتری گرفته است.

بازداشت کسری نوری از فعالان حقوق دراویش گنابادی و گرداننده سایت «مجذوبان نور» تنها یک نمونه از این تهدیدهای امنیتی علیه شهروندان ایرانی است.

هجوم مأموران انتظامی و لباس شخصی به نزدیکی منزل نور علی تابنده قطب دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران که با واکنش گسترده پیروان او و البته دیگر شهروندان در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی برای فشار بر پیروان این آیین است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy