Friday, Feb 9, 2018

صفحه نخست » اطلاعات سپاه جمعی از اصلاح طلب ها را احضار کرد

sepah_small.jpgایران وایر

حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گروهی از فعالان اصلاح طلب، از جمله تعدادی از دستگیرشده های سال ۸۸ را احضار کرد.

بنابر اطلاعات رسیده به «ایران وایر»، گروهی از اصلاح طلب ها در تهران به چند نشست جمعی و انفرادی درباره اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ دعوت شده اند. به گفته یکی از دعوت شده ها، جلسه هایی که او از آن ها اطلاع دارد، در فضایی «دوستانه» اما همراه با «تهدید» برگزار شده است.
این فرد که نخواست نامش منتشر شود، گفت تعدادی از ماموران سپاه که در جلسه ها حضور داشته اند، بازجوهای اصلاح طلب ها در جریان اعتراضات سال ۸۸ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بوده اند.
به گفته این منبع آگاه، همراه با این ماموران که او آن ها را «کارشناس» های سپاه می نامد، چند نفر از چهره های دانشگاهی سپاه نیز در این جلسه ها شرکت داشته اند.

بنابر گفته های او، اطلاعات سپاه در این جلسه ها تاکید کرده است که اعتراض های دی ماه باعث نزدیکی جناح های مختلف حاکمیت شده است: «اما کماکان اعتراض های سال ۸۸ را "فتنه" خطاب می کردند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این منبع موثق گفت:«سپاه تاکید داشت که عامل اصلی اعتراض های اخیر، رسانه های ضد انقلاب هستند که از مشکلات اقتصادی مردم سوء استفاده کرده اند.»

به گفته وی، اطلاعات سپاه تاکید کرده است که اصلاح طلب ها باید از همکاری ‌و حتی مصاحبه با این رسانه ها پرهیز کنند.
بنابر اظهارات این منبع، در این جلسه ها سپاه وقت زیادی در اختیار اصلاح طلب ها برای بیان نظرهای خود قرار داده است و تعدادی از سپاهی ها مثل خبرنگارها نت بر می داشته اند.

به گفته این فعال اصلاح طلب، رابطه دوستانه زندانی های سابق و ماموران حفاظت اطلاعات از دوران زندان شروع شده است:«سربازجوی اصلاح طلب ها فردی به نام "مجید" است که هنوز رابطه خود را با زندانی های سابق حفظ کرده است.»

او اضافه کرد:«اما کارشناس های سپاه خود را در موقعیتی برتر می دیدند و تاکید داشتند که نظام با کسی شوخی ندارد و زندانی های سابق در صورت صلاح دید نظام، مجددا دستگیر می شوند.»

این منبع موثق به «ایران وایر» گفت: «هر وقت که اصلاح طلب ها از پشتیبانی سپاه و نظام از محمود احمدی نژاد انتقاد و انتخابات را مهندسی شده خطاب می کردند، سپاه با تاکید بر سلامت انتخابات ۸۸، دلیل استقبال مردم و نظام از احمدی نژاد را لج بازی مهندس موسوی و تخطی از اوامر رهبری می دانست.»

به گفته این فعال اصلاح طلب، ماموران حفاظت اطلاعات گفته اند که سپاه تحقیق وسیعی را برای آسیب شناسی اعتراض های اخیر شروع کرده است و بسیاری از افرادی که در هفته های اخیر آزاد شده اند، به سپاه برای تحقیق میدانی درباره منشا اعتراض های اخیر کمک می کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy