Saturday, Feb 10, 2018

صفحه نخست » کردهای سوریه یک هلیکوپتر ارتش ترکیه را ساقط کردند

kurdish_021018.jpgرادیوفرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز شنبه دهم فوریه، اعلام کرد که شبه‌نظامیان کرد سوریه وابسته به "یگان‌های مدافع خلق"، یک هلی‌کوپتر ارتش ترکیه را در نزدیکی شهر عفرین در شمال سوریه سرنگون کردند. همچنین بینالی یلدریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرده که دو سرنشین نظامی این هلی‌کوپتر کشته شدند.

اردوغان به اعضای حزب "عدالت و توسعه"، حزب حاکم ترکیه، در استانبول گفت: "یکی از هلی‌کوپترهایمان اخیرا ساقط شده است. این نوع مسائل پیش می‌آید چون ما در جنگ هستیم."

رئیس جمهوری ترکیه بدون اشاره به قربانیان این حادثه، اضافه کرد: "ما یک هلی‌کوپتر از دست می‌دهیم، اما آنان هزینه آن را باید بدهند."

یک منبع نزدیک به "یگان‌های مدافع خلق" سقوط هلی‌کوپتر ارتش ترکیه را تأیید کرده است. این اولین بار است که یک جنگنده یا هلی‌کوپتر ارتش ترکیه در آسمان سوریه هدف قرار می‌گیرد و به صورت رسمی تأیید می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آنکارا از روز بیستم ژانویه عملیات زمینی و هوایی خود را علیه کردهای سوریه که منطقه عفرین در نزدیکی مرز ترکیه را در دست دارند، آغاز کرده است.

درگیری ترکیه با کردهای شمال سوریه، آینده سوریه را بیش از پیش مبهم کرده است.

دولت ترکیه، "یگان‌های مدافع خلق" را شاخه پ‌کاکا در سوریه می‌داند؛ حزبی که از سال 1984 تاکنون برای خودمختاری مناطق کردنشین ترکیه با دولت مرکزی در جنگ است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy