Saturday, Feb 10, 2018

صفحه نخست » نارضایتی عضو کاروان المپیک زمستانی ایران از حمل نکردن پرچم

pollBearer_021018.jpgایران ایترنشنال، محمد کیادربندسری، ملی‌پوش اسکی ایران، گفته است که از اینکه نتوانسته پرچمدار کشورش در افتتاحیه رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ کره جنوبی شود، ناخرسند است.

ملی پوش ایرانی درباره حواشی پیش‌ آمده پیرامون پرچمداری کاروان ایران، روز شنبه ۲۱ بهمن، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «در مورد پرچمداری فارغ از جنسیت معمولا باسابقه‌ترین یا پرافتخارترین فرد این وظیفه را بر عهده می‌گیرد، اما نیم ساعت قبل از شروع افتتاحیه در حالی که همه حتی رسانه‌ها و جامعه اسکی انتظار داشتند با توجه به کارنامه، سابقه و رزومه، یکی از مردان پرچمدار شود، این اتفاق رخ نداد».

در مراسم افتتاحیه شنبه ۲۰ بهمن، سمانه بیرامی باهر، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی، پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود.

به گفته کیادربندسری، «ما از اینکه سمانه بیرامی پرچمدار شده ناراحت نیستیم، ولی معتقدیم روح ورزش یعنی رعایت عدالت و انصاف».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کیادربندسری در همین زمینه افزود: «تنها چیزی که از ورزشکاران در المپیک به یادگار می‌ماند، حمل پرچم کشورشان یا گرفتن مدال است...پرچمداری المپیک می‌توانست بهترین پاسخ به ۲۰ سال جنگیدن و افتخارات منِ نوعی باشد. در المپیک قبلی دوست خوبم حسین ساوه‌شمشکی پرچمدار بود که تصمیم خیلی خوبی بود. در المپیک نگاه‌ها به پرچمدار به شکل دیگری است. سال گذشته به بازی‌های آسیایی ساپورو در ژاپن رفتیم. در حالی که من تنها دارنده مدال بازی‌های آسیایی در ایران هستم، انتظار داشتم جواب زحمت‌های ۲۰ ساله‌ام را ببینم که این بار هم حسین عزیز پرچمدار بود که به رسم ادب هیچ حرفی نزدم».

ملی پوش ایرانی در ادامه با انتقاد از مسئولان ورزشی کشور گفت: «من ۲۰ سال از عمرم و جوانی‌ام را در این راه گذاشته‌ام، به امید روزی که به تمامی اهدافم برسم. با بی‌مهری‌ها و توهین‌ها و با نگرفتن حقوق قانونی خودم کنار آمدم، چون به رویداد مهمی مثل المپیک فکر کردم و این حق من نبود که در این رویداد به آرزوی خودم نرسم».

سیدستار صید و سمانه بیرامی باهر در اسکی صحرانوردی و محمد کیادربندسری و فروغ عباسی در اسکی آلپاین، نمایندگان ایران در رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy