Saturday, Feb 10, 2018

صفحه نخست » بقایی: اگر اتهام‌ها درست است چرا فرماندهان سپاه قدس دادگاهی نمی‌شوند؟

baghayee_021018.jpgرادیوفردا، حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، بدون اشاره به جزئیات اتهام خود مبنی بر دریافت «مبالغ زیادی ارز» از نیروی قدس سپاه پاسداران گفت که اگر این اتهام درست است چرا فرماندهان سپاه قدس دادگاهی نمی‌شوند؟

درهمین حال روز شنبه، ۲۱ بهمن، سومین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید بقایی و حبیب‌الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری، برگزار شد.

آقای بقایی روز جمعه، ۲۰ بهمن، در کانال تلگرامی خود نوشت که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران او را متهم کرده که در ۱۴ مرداد ۹۲ «مبالغ زیادی ارز خارجی جهت اهداء به سران کشورهای آفریقایی بدون هیچگونه سند و مدرک و اخذ رسیدی» دریافت و این مبلغ را برای خود «تصرف کرده» است.

وی این پرسش را مطرح کرد که اگر این اتهام درست است، چرا نیروی قدس سپاه پاسداران این مبلغ را به او که در آن زمان هیچ سمت دولتی نداشته، تحویل داده‌است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری این اتهام را «کذب محض» خواند و تأکید کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران از او شکایت نکرده‌است.

وی اضافه کرد: «اگر ادعای اطلاعات سپاه صحیح است پس چرا فرماندهان سپاه قدس که بی حساب و کتاب و بدون اخذ سند و مدرک و رسید به اینجانب ارز داده‌اند، دادگاهی نمی‌شوند؟».

آقای بقایی در پایان نوشت: «آیا تاریخ مصرف برخی به پایان رسیده و قرار است بزودی تصفیه‌هایی در سپاه صورت بگیرد و اینجانب هم باید بهانه و قربانی اختلافات درونی سپاه شوم؟».

وی پیش از این نیز اتهام اختلاس «چند میلیون یورو و دلار» از نیروی قدس سپاه پاسداران را رد کرده بود.

«درخواست پرداخت پاداش جمعاً ۳۰۰ میلیون تومان به ۱۶ تن از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات آقای بقایی است.

معاون پیشین محمود احمدی‌نژاد که در دادگاه اولیه به ۱۵ سال زندان و بازگرداندن ۴۰ میلیارد تومان محکوم شده، این اتهامات را رد کرده‌است.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این پرونده حمید بقایی را «توطئه‌ای» برای حذف خود و نزدیکانش از سیاست ایران خوانده‌است.

وی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی که چهارم دی‌ماه نوشته و روز پنجم بهمن منتشر شده خواستار ورود آیت‌الله خامنه‌ای به پرونده حمید بقایی و جلوگیری از «ظلم» به او شده بود.

رئیس‌جمهور سابق ایران در پیامی به مناسبت پیروزی انقلاب ۵۷، برادران لاریجانی را متهم کرده که به دنبال ریاست‌جمهوری و رهبری آینده هستند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی، رئیس مجلس و محمد جواد لاریجانی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه هستند.

آقای احمدی‌نژاد روز جمعه نیز در یک سخنرانی در رشت گفت: «کسانی که از فرصت‌های ایجاد شده توسط انقلاب سوءاستفاده می‌کنند باید بروند و خواهند رفت. به خدا بدتر از آنان در زمین پیدا نمی‌شود».

وی اضافه کرد: «کسانی که در برابر اصلاح وضع کشور و تأمین منافع مردم و انقلاب، مقاومت و کارشکنی می‌کنند، در واقع فرصت رایگان به بیگانگان جهت دخالت در امور کشور می‌دهند و این کاری ضدانقلابی است».

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ششم دی، به‌طور تلویحی محمود احمدی‌نژاد را متهم کرده بود که «کار دشمن را در داخل انجام» می‌دهد.

محمود احمدی‌نژاد یک روز پس از این سخنان در سفر به بوشهر در واکنش به انتقاد تعدادی از جوانان بسیجی گفت که «اگر رهبر نظری داشت و یک نفر نظر دیگری داشت، باید بمیرد؟».

شماری از منتقدان آقای احمدی‌نژاد می‌گویند چرا او در دوران ریاست جمهوری‌اش در مقابل اقدام‌های قوه قضائیه و سرکوب‌های سال ۸۸ سکوت کرده بود.

با این حال وی در جمع تعدادی از دانشجویان گفته که «برخی از مسائل را نمی‌دانستیم. واقعاً نمی‌دانستیم و بعداً مطلع شدیم».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy