Sunday, Feb 11, 2018

صفحه نخست » تظاهرات اعتراض‌آمیز در سالروز انقلاب ایران

22Bahman_021118.jpgالعربیه - در حالی که تظاهرات دولتی در اکثر شهرهای ایران به مناسبت انقلاب 1979 همچون سال‌های گذشته برگزار شد، برخی کانال‌های پرمخاطب تلگرام در ایران گزارش کردند که روز یکشنبه 11 فوریه 2018 همزمان با سالروز سی و نهمین سالروز انقلاب ایران، شهر مشهد شاهد تظاهرات مردمی در مخالفت با رژیم ایران بود و این تظاهرات به درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی انجامید.

صفحه Freedom Messenger در توئیتر ویدئویی منتشر کرده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان حمله کرده و مردم نیز به سمت آنها هجوم برده تا مانع دستگیری یکی از تظاهرکنندگان به دست نیروهای امنیتی شوند.

گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه حدود 200 تا 300 نفر در پارک ملت مشهد گردهم آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. تظاهرکنندگان مشهدی حاضر در پارک ملت مورد هجوم نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند. این نیروها دو نفر از تظاهرکنندگان را کتک زده، تعدادی را دستگیر کرده و تظاهرکنندگان دیگر را متفرق کردند.

نیروهای امنیتی اقدام به ضبط تلفن‌های همراه کسانی کردند که از صحنه کتک خوردن دو تظاهرکننده به دست نیروهای امنیتی فیلم گرفته بودند. تعدادی از این نیروها نیز اقدام به ضرب و شتم عابران کردند تا مبادا به تظاهرکنندگان بپیوندند.

از سویی نظام در ایران راهپیمایی‌هایی در اکثر شهرهای کشور به راه انداخت که در آنها شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده شد. فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از این راه‌پیمایی‌ها گفتند که در مقایسه با سال‌های گذشته افراد اندکی در این راهپیمایی‌ها شرکت کردند و اغلب آنها از نیروهای طرفدار رژیم، کارمندان و دانش‌آموزان مدارس هستند که با اتوبوس و با هماهنگی قبلی به راه‌پیمایی آورده شده‌اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

تصاویری نیز از پیام‌های ارسال شده برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که به آنها وعده داده شده در صورت حضور در راه‌پیمایی به آنها سیم‌کارت، کارت شارژ و خوراکی داده خواهد شد.

از سوی دیگر سپاه پاسداران ایران اقدام به نمایش دو موشک بالستیک دوربرد از نوع قدرF و فجر5 در خیابان‌های تهران کرد؛ اقدامی که به نظر می‌رسد پاسخی به درخواست‌های آمریکا و اروپا برای بازنگری در توافق‌ هسته‌ای و افزودن بندهایی به آن درباره لزوم تعلیق برنامه موشک‌های بالستیک ایران، باشد.

کشورهای غربی برنامه موشک‌های بالستیک ایران را ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل می‌دانند.

نمایش موشک‌های بالستیک در خیابان‌های تهران همزمان با راهپیمایی سالگرد انقلاب

387ea34b-659d-4304-bd6e-0caddc37aa42.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy