Tuesday, Feb 13, 2018

صفحه نخست » سلیمانی به "روحانی و احمدی‌نژاد" هشدار داد پُز اپوزیسیون ندهند

soleimani_021218.jpgالعربیه - قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران روز یکشنبه 11 فوریه 2018 و همزمان با سی و نهمین سالروز انقلاب ایران در سخنانی به گروه‌های قدرت درگیر در ایران و تلویحا به روحانی و احمدی‌نژاد هشدار داد که نقش اپوزیسیون به خود نگیرند.

سخنان فرمانده سپاه قدس در حضور مقامات عالی‌رتبه ایران پرده از سطح اختلافات میان گروه‌های قدرت در ایران برداشت؛ گروه‌هایی که هر کدام دیگری را به دست داشتن در تظاهرات سراسری هفته‌های گذشته در ایران متهم می‌کنند.

در همین چارچوب قاسم سلیمانی در سخنانی که می‌توان آنها را هشدار به حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد، روسای جمهوری فعلی و پیشین ایران و همچنین اطلاح‌طلبان حاضر در ساختار قدرت تلقی کرد، هشدار داد که " پز اپوزوسیون" ندهند.

به گزارش خبرگزاری صدای و سیمای ایران، سلیمانی در سخنرانی روز گذشته خود که در کرمان انجام داد گفت: « متاسفم که بعضی‌ها که نام پیروی از خط امام را بر خود گذاشته‌اند، به جای آنکه نامه سرگشاده به استکبار جهانی و دشمن بنویسند، نامه سرگشاده برای ولی ایستاده در خط مقدم می‌نویسند.»

او به طور غیرمستقیم از این افراد که به علی خامنه‌ای، رهبر ایران نامه نوشته‌اند، خواست از رهبر ایران عذرخواهی کرده و نامه‌هایشان را خطاب به " استکبار جهانی و دشمن " بنویسند. استکبار جهانی و دشمن در ادبیات سیاسی ایران به آمریکا و کشورهای غربی ضد ایران اطلاق می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سخنان فرمانده سپاه قدس در پی آن می‌آید که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته برخی مسئولان و شخصیت‌های سیاسی نامه‌های تندی خطاب به رهبر ایران نوشتند. ابوالفضل قدیانی یکی از رهبران جریان اصلاح‌طلب یکی از این افراد است که در نامه خود رهبر ایران را "مستبد امروز ایران" نامید و گفت که " ریشه و سرمنشأ این فجایع و مفاسد " در ایران "ولایت مطلقه فقیه" است که مردم را کنار زده و سرنوشت آنها را در دست گرفته است.

آقای قدیانی که از رهبران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی به شمار می‌رود در نامه خود گفت که در طول حکمرانی علی خامنه‌ای«هرچه گذشته است دست تطاول دستگاه استبداد به حقوق ملت درازتر شده است، بنگاه‌های تاراج آن پروارتر شده‌ اند‌، سازمان‌های سرکوبش سایه سنگین خود را به هر کوی برزنی گسترانده‌اند و شیپورهای تبلیغاتی‌اش در اشاعه خرافات و اکاذیب شدیدتر دمیده‌اند.»

پیش از آن نیز مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس ایران و یکی از رهبران جنبش سبز که از هفت سال پیش تا کنون در حصر خانگی به سر می‌برد در نامه‌ای که به علی خامنه‌ای نوشت، گفت که تظاهرات مردمی در نتیجه ظلم و فساد و نپذیرفتن "مسئولیت سه دهه گذشته" از سوی خامنه‌ای است.

تظاهرات گسترده‌ای که سراسر ایران را فرا گرفت موجب بروز اختلافات جدی در میان گروه‌های قدرت در ایران شد؛ اختلافاتی که به سطح اتهام‌زنی میان مسئولان نظام ایران درباره نقش آنها در این تظاهرات رسید.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز به رهبر این کشور هشدار داده بود در صورتی که صدای مردم را نشنود به سرنوشت شاه دچار خواهد شد.

رئیس‌جمهوری ایران در سخنان دیروز خود نیز به مناسب سی و نهمین سالروز انقلاب ایران خواستار برگزاری همه‌پرسی در ایران برای خروج از بن‌بست فعلی شد. او گفت: « قانون اساسی، بن بست‌ها را برداشته است و ظرفیت بزرگی دارد و اگر در موضوعی با هم بحث داریم، باید به اصل 59 مراجعه کنیم که طبق آن باید به آرای مردم مراجعه کرد... اگر جناح‌ها اختلافی دارند، صندوق آرا را بیاوریم و هرچه مردم گفتند عمل کنیم.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران اولین مقام عالی‌رتبه در میان مسئولان فعلی نظام ایران بود که با نوشتن نامه‌ای به علی خامنه‌ای به او درباره "خطر سقوط نظام" در نتیجه تظاهرات مردمی، ادامه روند نارضایتی مردم و فشارهای اقتصادی و سیاسی هشدار داد.

در سوی مقابل رهبر ایران پیشتر در سخنانی انتقادی خطاب به حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد روسای جمهوری فعلی و پیشین ایران گفته بود: «کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy