Wednesday, Feb 14, 2018

صفحه نخست » کاوه مدنی تحت نظر سپاه است

Kaveh_Madani.jpgایران وایر ـ یک منبع مطلع در گفتگو با «ایران وایر» از ادامه تحت نظر بودن کاوه مدنی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد. آقای مدنی، معاون بین‌المللی، نوآوری و مشارکت اجتماعی فرهنگی سازمان محیط زیست است. این منبع به ایران وایر گفت ماموران امنیتی روز یک شنبه، ۲۲بهمن، کاوه مدنی را بازداشت و به مکان نامعلومی بردند. به گفته این منبع، روز بعد، دوشنبه ۲۳ بهمن، آقای مدنی به همراه چند مامور به دفتر خود آمد و پیام اینستاگرامی او نیز در حضور ماموران ضبط و پخش شد. همان روز برخی اسناد و مدارک موجود در دفتر این مقام سازمان محیط زیست نیز از سوی ماموران ضبط و از دفتر وی خارج شده است. به گفته منبع ایران وایر، مامورین سپاه از چند همکار مدنی درباره فعالیتهای او «محترمانه» بازجویی کردند. به گفته این منبع، آثار ترس در صورت کاوه مدنی پس از بازگشت به دفترش مشهود بود. تلاش های خبرنگار «ایران‌وایر» برای تماس با آقای مدنی و خانواده او تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

امروز سایت سازمان محیط زیست تصاویری از دیدار سفیر آلمان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منتشر کرده که در یکی از این تصاویر کاوه مدنی هم حضور دارد. این تصاویر روز دوشنبه ۲۳بهمن منتشر شده اند. انجام این دیدار توسط سفیر آلمان تایید شده است. میشائیل کلور ــ برشتولد در توییتر خود نوشت که امروز (دوشنبه ۲۳بهمن) با عیسی کلانتری٬ رئیس سازمان محیط زیست و معاون وی کاوه مدنی «گفتگوی ثمربخش» داشته است.


با این وجود گزارش‌ها و شواهد از ادامه بازجویی از معاون رئیس سازمان محیط زیست حکایت دارد. کمپین حقوق بشر در ایران نیز به نقل از یک منبع آگاه خبر از بازجویی‌های چند ساعته از کاوه مدنی توسط سازمان اطلاعات سپاه داده است.

مهدی پرپرنچی، خبرنگار شبکه‌ بی‌بی‌سی‌ فارسی هم دیروز در توییتی نوشت:‌ «گفته می‌شود کاوه مدنی که در یک پیام ویدئویی خبر از آزادی خود داده بود، دیروز [دوشنبه] به اتفاق ماموران به محل کار خود آمده و وارد اتاق خود شده وبعد از حدود دو ساعت، به اتفاق ماموران محل را ترک کرده است. پیام اینستاگرامی نیز در حضور ماموران منتشر شده است.»


منبع آگاه کمپین حقوق بشر در ایران افزوده «کاوه مدنی در روزهای شنبه و یکشنبه تحت بازجویی‌های چند ساعته بوده است.»


کاوه مدنی، روز دوشنبه، ۲۳ بهمن ماه با انتشار ویدیویی زنده در صفحه اینستاگرام خود گفته بود به دفتر کارش بازگشته و دسترسی به حساب‌های کاربری ایمیل، توییتر و تلگرام‌اش قطع شده است.


حسین درخشان نیز درباره این پیام اینستاگرامی کاوه مدنی در توییترخود نوشته «از دلهره و اضطرابی که توی صداشه حس میکنم یه نفرروبروش نشسته و داره چارچشمی نگاهش می‌کنه و بعدش هم می‌گه «خب، پاشو بریم هنوز حالاحالاها کار داریم باهات!»


بیش از ۲۰ روز است که چند فعال محیط زیست و کارکنان و مدیران موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» حیات وحش پارسیان در بازداشت به سر می‌برند و خانواده‌های آنها می‌گویند از سرنوشت آنها بی‌اطلاع هستند.


عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران که روز شنبه ۲۱بهمن ماه درهمین رابطه از «شناسایی و بازداشت چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی» خبر داده بود، دیروز اتهامات سنگینی را متوجه این افراد کرد.


وی گفته است «متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد ماموریت های سه گانه ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه های موشکی کشور، دنبال می کرده اند»

و «برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمینهای اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان کرده اند».


به گفته دادستان تهران، «دو نفر از افسران سازمان اطلاعات آمریکا با هویت معلوم در پوشش های مختلف به ایران و برخی از استانهای کشور سفر کرده اند که از جمله اهداف آن‌ها، ایجاد موسسه ای در قالب فعالیت های زیست محیطی بوده و طبق اسناد موجود، این موسسه در حدود یک دهه قبل در ایران با طراحی آمریکایی ها برای تحقق اهداف مدنظر سرویس‌های اطلاعاتی سازمان سیا و موساد و جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده در حوزه های دفاعی و موشکی کشور ایجاد شده است.»


به ادعای دادستان تهران« اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت های موشکی کشور بوده و تصاویر و اطلاعات ثبت شده را برای بیگانگان ارسال می‌کرده‌اند.»


مشخص نیست ارتباط کاوه مدنی با این اتهامات و افراد بازداشت شده چیست ولی از شواهد ادعاهای مقام های قضایی بر می آید که پرونده ای جنجالی و پر از اتهامات عجیب در راه است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy