Wednesday, Feb 14, 2018

صفحه نخست » عیسی کلانتری در واکنش به ادعای جاسوسی موشکی محیط‌‌زیستی‌ها: دوربین‌های رصد یوزپلنگ‌ حداکثر ۵۰ متر دید دارند!

Eissa_Kalantari.jpgکیهان لندن ـ رئیس سازمان محیط زیست می‌گوید دوربین‌هایی که برای رصد یوزپلنگ‌ها در برخی مکان‌ها نصب شده، حداکثر دارای دید ۵۰ متری است. دادستان تهران پیش از این گفته بود، بازداشت‌شدگان اخیر به بهانه فعالیت‌های محیط زیستی پایگاه‌های موشکی را رصد می‌کرده‌اند!

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست که پس از انتشار خبر دستگیری فعالان محیط زیستی و مرگ مشکوک کاووس سیدامامی سکوت کرده بود، امروز چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه، در حاشیه نشست هیات دولت به خبرنگاران گفته که «در حال حاضر دستگاه وزارت اطلاعات در حال پیگیری موضوع است.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در حالی که خبر بازداشت کاوه مدنی معاون رئیس سازمان محیط زیست در فضای مجازی انتشار یافت و شایعاتی مبنی بر همراهی ماموران امنیتی با وی در هنگام صحبت «لایو» در اینستاگرام نیز درز پیدا کرد، کلانتری مدعی شده که اصلا کاوه مدنی بازداشت نشده است!

وی حتی در پاسخ به این سوال که کاوه مدنی بازجویی شده، ادعا کرد: «او تاکنون بازجویی نشده است.» در حالی که محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی روز ۲۲ بهمن خبر داد که در گفتگو با عیسی کلانتری وی بازداشت کاوه معدنی را تأیید کرده است!

کلانتری همچنین از وضعیت پرونده کاووس سیدامامی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «اطلاعی از این پرونده ندارم.»

با اینکه پاسخ‌های کلانتری به رسانه‌ها قانع‌کننده نیست ولی در واکنش به اظهارات عصر گذشته عباس جعفری‌دولت آبادی دادستان تهران مبنی بر استفاده از دوربین‌های محیط زیستی برای جاسوسی درباره فعالیت‌های موشکی سپاه، گفت: «دوربین‌هایی که برای رصد یوز پلنگ‌ها در برخی مکان‌ها نصب شده است حداکثر دارای برد ۵۰متر هستند.»

در هر صورت اظهارات این مقام ارشد سازمان محیط زیست برای رسانه‌ها و افکار عمومی کارگشا و شفاف نیست؛ این بی‌خبری و عدم شفافیت بازار شایعات در افکار عمومی را نیز به شدت داغ کرده است. معصومه ابتکار رئیس سابق این سازمان نیز در حاشیه تظاهرات ۲۲ بهمن به خبرنگاران فقط گفته بود که نگران فعالان محیط زیستی است و ترجیح می‌دهد سکوت کند!

این درحالیست که موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» مجوز فعالیت خود را از این سازمان کسب کرده و همکاری نزدیکی نیز با دولت حسن روحانی داشته است. بی‌خبری مسئولان محیط زیست کشور از موضوعی با این اهمیت در عین حال بیانگر ناتوانی و محدوده‌ی اختیارات آنهاست که حتی در حیطه‌ی مسئولیت خود نیز قادر و مجاز به اظهار نظر و اطلاع‌رسانی نیستند!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy