Thursday, Feb 15, 2018

صفحه نخست » انهدام تانک روسی توسط پهپاد آمریکایی در سوریه + فیلم

drone_021418.jpgایران اینترنشنال - مقامات واشنگتن گفته‌اند که یک پهپاد آمریکایی در سوریه، یک تانک ساخت روسیه را هدف قرار داده و منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه، اعلام کردند که یک پهپاد آمریکایی در جریان دفاع از کردهای هم‌پیمان آن کشور در سوریه، یک تانک ساخت روسیه را از بین برده‌است.

در عملیات نیروی هوایی آمریکا برای دفاع از کردهای سوری درمقابل حملات نیروهای دولتی، روز یک‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام‌کیو-۹ ریپر» یک تانک پیشرفته‌ی «تی-۷۲» ساخت روسیه را در شهر طابیه واقع در استان دیرالزور، منهدم کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرده که تانک روسی را صرفاً زمانی هدف قرار داده که نیروهای کرد مورد حمایت واشنگتن، در تیررس آن قرار گرفته بودند، درحالی‌که همزمان با آتش توپخانه نیز حمایت می‌شده است. این دومین بار در طول یک هفته اخیر است که آمریکا برای دفاع از نیروهای کرد تحت حمایت خود به مواضع نیروهای دولتی دمشق و هم‌پیمانان بشار اسد حمله می‌کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

تلویزیون دولتی سوریه، روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه نیز از بمباران مواضع نیروهای دولتی سوریه در شرق رود فرات در استان دیرالزور ازسوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا خبر داده بود.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، حمله‌ی پهپاد آمریکایی به تانک روسی را کم‌اهمیت دانسته و تصریح کرده است که «شاید چند نفر آنجا کاری انجام می‌دادند. تمایلی ندارم این اتفاق را به‌عنوان یک حمله‌ی بزرگ، برجسته کنم».

به گزارش یک منبع اختصاصی ایران‌اینترنشنال در سوریه، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، نزدیک به ۵۰۰ نفر از نیروهای روسی و نیروهای دولتی سوریه با به‌کارگیری توپخانه و تجهیزات سنگین نظامی، سعی کردند میدان نفتی کونیکو در شمال دیرالزور را از کنترل «نیروهای سوریه دموکراتیک» خارج کنند.

این منبع آگاه که خواسته است نامش فاش نشود، گفت نزدیک به ۱۰۰نفر از نیروهای روسی و نیروهای دولتی سوریه، در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy