Wednesday, Feb 14, 2018

صفحه نخست » مشایی: قوه قضائیه متهم به قتل است

mashayee_021418.jpgرادیو زمانه، اسفندیار رحیم مشایی، همزمان با برگزاری چهارمین جلسه دادگاه حمید بقایی، با استفاده از فرصت، بدون آنکه به طور مشخص از کاووس سید امامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست که در زندان به طور مشکوک درگذشت، نام ببرد، قوه قضائیه را متهم به قتل کرد.

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد در یادداشتی که چهارشنبه ۲۵ بهمن در سایت «دولت بهار» منتشر کرده، نوشته است:

«کجای دنیا این طور است که یک نفر به عنوان سخنگوی متهمان چیزی بگوید و مسئله تمام بشود؟ به همین خاطر، شائبه ماستمالی به شدت در جامعه مطرح است. اکنون قوه قضائیه متهم به قتل است مگر آن‌که خلافش ثابت شود. حتی اگر علت مرگ، خودکشی هم فرض شود، باز هم دستگاه قضایی مسئول است. زیرا مسئولیت جان افراد زندانی و بازداشتی، بدون‌قیدوشرط با دستگاه قضایی و ضابطین تحت‌امر است.»

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که روز گذشته کاووس سیدامامی را به ارتباط با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل متهم کرده بود، با بالا گرفتن انتقادها از قوه قضائیه، چهارشنبه ۲۵ بهمن گفته است:

«خودکشی یا فوت متهم در سایر زندان‌های دنیا نیز وجود دارد اما اینکه ما بگوییم دستگاه قضایی در این زمینه نظارت نکرده که این فرد خودکشی کرده، خیر، اینگونه نبوده است. وقتی اسناد و تحقیقات به متهم [کاووس سید امامی] ارائه شد، فرصتی برای پاسخ خواسته است که تحقیقات به روز بعد موکول شد و چون این فرد ملاحظه کرده که اسناد و اطلاعات زیادی در اختیار سیستم تحقیق‌کننده قرار گرفته، تصمیم به خودکشی گرفته است و این امر ناشی از عدم نظارت نبوده است.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در جریان اعتراضات دی سال جاری مقامات قضایی ادعا کرده بودند که دو تن از بازداشت‌شدگان - سینا قنبری در زندان اوین و وحید حیدری در زندان اراک - خودکشی کرده‌اند. اسفندیار رحیم مشایی، در ادامه یادداشت خود با اشاره به خودکشی‌ زندانیان در زندان‌های ایران می‌نویسد:

«این یک خامی بزرگ و خوش‌خیالی فاحش است که از مردم انتظار داشته باشند این را بپذیرند که بازداشتی‌ها چون فهمیده‌اند که اشتباه کرده‌اند، از شدت ناراحتی و پشیمانی خود را کشته‌اند. هرچند که اگر اینطور هم می‌بود باز هم دستگاه قضایی مسئول مرگ این انسان‌های بازداشت شده است.»

صبح چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد نیز در سخنانی که روی پله‌های دادگاه حمید بقایی ایراد کرد، به خودکشی زندانیان در زندان‌های ایران اشاره کرده بود. رئیس سابق جمهوری اسلامی گفته بود که حتی رهبر هم پاسخگوی شکایت‌ها از قوه قضائیه نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy