Thursday, Feb 15, 2018

صفحه نخست » ۱۵ نیروی مسلح روسیه در سوریه کشته شدند

۱۵russiansKilled_021518.jpg کارمند - سرباز یک شرکت امنیتی حفاظتی روسیه در دیرالزور در اثر انفجار یک کارخانه اسلحه‌سازی کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، پنجشنبه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن گزارش داده است که ۱۵ کارمند - سرباز یک شرکت امنیتی حفاظتی روسیه که از میدان نفت و گاز دیرالزور محافظت می‌کند در اثر انفجار در انبار مهمات یک کارخانه اسلحه‌سازی در «طابیه جزیره» کشته شدند.

کارکنان این شرکت حفاظتی امنیتی گروهی از مخالفان مسلح اسد در شرق فرات را همراهی می‌کردند. ظاهراً مخالفان مسلح اسد تلاش کرده بودند به انبار اسلحه و مهمات دسترسی پیدا کنند که انفجاری رخ داده است. در مجموع ۲۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که ۱۵ نفر آن‌ها روس و باقی از اعضای بریگارد الباقر بودند.

هفته گذشته نیروهای حامی حکومت سوریه قصد داشتند در استان دیرالزور با سلاح‌های سنگین از جمله توپخانه و تانک و موشک از فرات عبور کنند که جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا آن‌ها را بمباران کردند. در این حمله سنگین بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای حامی اسد جان خود را از دست دادند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در این منطقه بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه قرار دارد. در سپتامبر ۲۰۱۷ نیروی دموکراتیک سوریه میدان نفتی در دیرالزور را از داعش پس گرفت. هم‌زمان نیروهای حکومت بشار اسد هم با پشتیبانی نیروی هوائی روسیه و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران شهرالمیادین و نیز مرکز استان دیرالزور را از داعش پس گرفتند. رود فرات این دو منطقه را از هم جدا می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy