Thursday, Feb 15, 2018

صفحه نخست » نوه خمینی: برخی تصور مي‌کنند هرکسي که عمامه به سر دارد، به حکومت وصل است و وضعش خوب است

seyedalikhomeini_021518.jpgروحانیون با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند، زندگی چند روحانی را به حساب همه نگذارید

روزنامه شرق به نقل از سیدعلی خمینی نوشت: اگر فرض کنیم هیچ‌گونه مشکلی در جمهوری اسلامی نداریم و اگر کوتاهی نهادهای مختلف‌ را به نفع جمهوری اسلامی نگوییم، قطعا کار درستی نیست.
وی افزود: تک‌تک وظيفه داريم که جست‌وجو کنيم؛ وظيفه‌اي که امام بر دوش تک‌تک مردم قرار داده اين است که جست‌وجو کنيم. امام هم فرموده بودند اگر من هم پايم را کج گذاشتم فرياد بزنيد. اما تفاوت ما با ضدانقلاب‌ها عداوت و نصيحت است. ضدانقلاب‌ها حقيقتا از انحرافات ما خوشحال هستند. اگر کسي فرياد مي‌زند و انحرافات را بزرگ مي‌کند قطعا خوشحال است که جمهوري اسلامي دچار مشکل شده و هرچه از دستش برآيد براي ايجاد اختلاف و مشکل کوتاهي نخواهد کرد.
به گزارش نامه نیوز سیدعلی خمینی ادامه داد: اما انقلابي‌هاي ما نقد مي‌کنند و فرياد مي‌زنند، دلگيري و ناراحتي‌هاي خود را بيان مي‌کنند، اما اگر قلبشان را نگاه کنيد، از انحرافات ناراحت هستند و خون‌دل مي‌خورند.
نوه امام خميني ادامه داد:بدترين مورد براي روحانيت اين است که طالب دنيا شود.ويژگي‌ای که در خانواده امام معروف است ساده‌زيستي امام و عدم رغبت به دنياست. امام واقعا هيچ رغبتي به دنيا نداشت و زندگي امام سراسر خالي از مظاهر و رغبت به دنيا بود. امام فرد گوشه‌گيري نبود و نمونه آن حرکت و انقلاب عظيم امام بود که نشان‌دهنده توجه امام به دنياست، اما ايشان از دنيا به يک يا دو دست لباس بسنده کرده بود. يکي از ناراحتي‌هايي که براي ساخت موزه امام دارند اين است که امام وسايل شخصي ندارد تا بتوانند از آن استفاده کنند؛ جز چند عبا و دمپايي که متعلق به امام است.
او گفت: بعضي از افراد تصور مي‌کنند هرکسي که روحاني است و عمامه به سر دارد، به حکومت وصل است و وضعش خوب است و از داخل خبر ندارند. ضعيف‌ترين قشر جامعه امروز هم جامعه روحانيت است که با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي‌دارند و مشکلات اقتصادي و معيشتي دارند، اما مردم درک نمي‌کنند؛ تعدادي روحاني را مي‌بينند و فکر مي‌کنند همه اقشار روحانيت هم مانند هم هستند.
نوه امام خميني گفت: روحانيوني که به سراغ تجمل مي‌روند، علاوه‌بر دين خدا، همه اقشار روحانيت را بدنام مي‌کنند، چون مردم با نگاه به آنها مي‌گويند که همه مانند هم هستند. کساني که در جمهوري اسلامي مسئوليتي را مي‌پذيرند بايد بيش از افراد ديگر نسبت به رفت‌وآمد و زندگي‌شان مراقب باشند و اين بار سنگيني است که اول پيامبر اسلام(ص) روي دوش ما گذاشته است که مراقب باشيم اگر مسئوليتي گرفته مي‌شود بايد دقت شود طرفش پيامبر‌(ص) است و در آخرت بايد اول به پيامبر (ص) پاسخ داده شود.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy