Sunday, Feb 18, 2018

صفحه نخست » صادقی: باید توضیح داده شود که چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود، جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند

667350CF-B318-49BF-AE9F-DADE9AEB89B8.jpegنماینده مردم تهران در مجلس گفت: به صدا و سیما تذکر می‌دهم که به جای نقض حریم خصوصی شهروندان و ایراد اتهام و نقض اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل ۲۲ قانون اساسی یک بار هم که شده از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

محمود صادقی در نشست علنی شنبه، ۲۸ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: ابتدا یک موضوع را به همکاران نماینده مجلس یادآور میشوم که معمولا با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی، قواعد عام حقوقی را استثنا می‌کنیم و دستگاه های زیرمجموعه و وابسته به رهبری را از شمول قوانین خارج می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تمامی اصول قانون اساسی را مد نظر قرار دهیم از جمله اصل ۱۰۷، ۱۹، ۲۰ ، بند ۶ و ۹ اصل سوم، اصل ۱۰۷ در سطر آخر مقرر شده که رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است، رهبر معظم انقلاب اخیرا فساد را به اژده های هفت سر افسانه‌ها تشبیه کرده که هر سرش را که بزنید با سرهای دیگر حمله می‌کند.

صادقی اضافه کرد: به نظر می‌رسد خارج ساختن بخشی از دستگاه‌ها و ایجاد تبعیض، خارج ساختن آنها از شمول قوانین یکی از عوامل فسادها است، همچنین به وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور در خصوص اصول ۳۵، ۳۷ و ۳۸ قانون اساسی تذکر می‌دهم، ظرف مدت کوتاهی اخیرا چند نفر از بازداشت شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به دلایل نامعلوم فوت کردند، مقامات قضایی به جای توجیه بی‌مبالاتی ضابطان و زندان بانان به وظیفه مقرر در اصل ۱۵۶ قانون اساسی عمل کنند و از حقوق فردی و اجتماعی و آزادی مشروع شهروندان دفاع کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید توضیح داده شود که چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود، جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند. همچنین به صدا و سیما تذکر می‌دهم که به جای نقض حریم خصوصی شهروندان و ایراد اتهام و نقض اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل ۲۲ قانون اساسی یک بار هم که شده از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

صادقی یاداور شد: بعضی از کدهایی که در برنامه اخیر صدا و سیما وجود دارد به شدت این موضوع را مسئله برانگیز می‌کند که صدا و سیما موضوع محیط زیست و بازداشت‌شدگان زیست محیطی را به بحران‌های اقلیمی و خشکسالی‌ها ارتباط می‌دهد. اتفاقا اگر چنین شبهه‌ای باشد شبهه بیشتر در مورد کسانی است که به مناطق حفاظت شده محیط زیست تعرض می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy