Sunday, Feb 18, 2018

صفحه نخست » بازداشت ۲۷ نفر در رابطه با ارز طی هفته اخیر

arz_froush.jpgمیزان ـ دادستان تهران از بازداشت ۲۷ نفر در رابطه با ارز طی هفته اخیر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در بیست و هشتمین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران،

دادستان تهران از بازداشت ۲۷ نفر در رابطه با ارز طی هفته اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در بیست و هشتمین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، پیرامون مساله ارز و سیر صعودی بهای ارز در روزهای اخیر، با اشاره به ورود دولت به موضوع، اظهار داشت: بانک مرکزی از دادستانی تهران انتظار دارد با استفاده از قوه قهریه و پلیس، حمایت خود را از ورود به این عرصه اعمال نماید.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ما نیز با وجود آنکه معتقدیم مسائل ارزی چندبعدی و پیچیده است و نمی‌توان به صرف دستگیری متهمان ارزی بهای ارز را مهار کرد، اما از سرپرست دادسرای پولی-بانکی خواسته‌ایم که به این موضوع ورود کند. جعفری دولت‌آبادی از بازداشت ۲۷ نفر در این رابطه طی روزهای اخیر خبر داد و اثربخش بودن چنین اقداماتی از سوی دادسرا را منوط به تعطیلی صرافی‌های غیرمجاز دانست و در توضیح اظهار داشت: نقش پول در جامعه مانند نقش خون در بدن است. اقتصاددانان بر آنند که کاهش ارزش پول داخلی ملی در تقاضای ارز در بازار موثر است چراکه افراد جامعه در جهت حفظ منافع خود سعی دارند نقدینگی را در اموری سرمایه‌گذاری کنند که با خطر کاهش ارزش مواجه نباشد و یکی از این موارد، حضور در بازار ارز است. دادستان تهران یکی از علل اقبال عموم به موضوع ارز را ناشی از کاهش سود پول بانک‌ها در داخل و افزایش آن در بازار جهانی دانست که موجبات خروج وجوه مردم از بانک‌ها و هجوم آنها به بازار ارز و طلا را فراهم کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy