Tuesday, Feb 20, 2018

صفحه نخست » واکنش صادق لاریجانی به انتقاد اخیر احمدی‌نژاد

larijaniAN_021818.jpgرادیو فرانسه - صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، روز دوشنبه سی‌ام بهمن، در واکنش به انتقاد اخیر محمود احمدی‌نژاد علیه قوه قضائیه، گفت: "عده‌ای هر وقت حکمی به نفعشان نباشد، تمام دادگستری کشور، نظام و حتی رهبری را زیر سوال می‌برند".

رئیس قوه قضائیه بدون ذکر نام احمدی‌نژاد، ادامه داد: "عده ای با مغالطه می گویند که اگر از دستگاه قضایی شکایت داشتیم به کجا شکایت کنیم؟ این سوال اساساً ایراد دارد زیرا کسی با کل دستگاه قضایی به عنوان یک مجموعه واحد طرف نیست بلکه این مجموعه، اجزایی دارد و هرکس ممکن است با جزئی از این کل طرف باشد."

محمود احمدی‌نژاد، رئیس پیشین جمهوری اسلامی ایران، که روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، برای شرکت در چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی، یکی از مقامات دولت خود، به همراه اسفندیار رحیم مشایی مقابل دادگاه حاضر شد، در یک سخنرانی کوتاه روی پله های ورودی دادگاه گفته بود: "کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می شود چه کار باید بکند؟ به کجا باید مراجعه کند؟ به خودشان؟ اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی آمد."

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اما صادق لاریجانی در جواب احمدی‌نژاد، او را به "دنیاطلبی و قدرت طلبی" متهم کرد و گفت "به جای طی کردن طریق قانونی اعتراض به آرا و احکام، مسیر نادرست تبلیغات رسانه ای و شانتاژ را در پیش گرفته" است.

در حالی که احمدی‌نژاد بارها به عملکرد لاریجانی انتقاد کرده، رئیس قوه قضائیه گفت که "مرعوب جوسازی ها" نمی‌شود.

پیشتر محمود احمدی‌نژاد، همچنین در اظهارات خود مقابل دادگاه، از موضع‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای درباره قوه قضائیه انتقاد کرده و گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی "مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه‌ها" را بر عهده خود نمی‌داند.

پس از این اظهارات، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه اعتراف کرد که در زمینه عدالت "مشکل داریم" و "باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy