Wednesday, Feb 21, 2018

صفحه نخست » هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شد، نخستین فیلم از لاشه هواپیمای

yasooj_022018.jpg

یورونیوز - سرانجام پس از سه روز جستجو، لاشۀ هواپیمای ATR72 شرکت آسمان با شماره پرواز ۳۷۰۴ پیدا شد.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بالگردهای نیروی هوافضای سپاه صبح سه‌شنبه لاشه هواپیمای آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند. لاشه این هواپیما در مختصات جغرافیایی NC-۴۲۰۸ و E-۵۱۴۲۹۳ قرار داشت.

به گفتۀ او دو بالگرد هوافضا بر اساس مختصاتی که پهبادها اعلام کرده بودند به محل اعزام و موفق شدند هواپیما را پیدا کنند. در تصاویری که از هواپیما گرفته شده، آرم و نشان آن مشخص است.

محل سقوط، منطقه‌ای در نزدیکی روستای نقل در ارتفاع ۴ هزار متری کوه دنا است.

هواپیما در منطقه‌ای صعب‌العبور و پوشیده از برف سقوط کرده است و بنا بر اعلام رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان اصفهان، وضعیت جوی و توپوگرافی منطقه هنوز اجازه فرود هلی‌کوپترها را نداده است.

کار جمع‌آوری اجساد جان باختگان آغاز شد

نیروهای حاضر در محل سقوط، کار خروج اجساد از لا به لای تکه‌های باقی‌مانده از هواپیما را آغاز کرده‌اند.

بنا بر اعلام افشار نیا، مدیرکل صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد بسیاری از تکه‌های لاشۀ هواپیما در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. چهرۀ ۱۵ تن از جان باختگان نیز قابل شناسایی است و تا کنون در محل سقوط هواپیما ۳۰ جسد یافت شده است.

نخستین فیلم از لاشه هواپیمای تهران یاسوج:

نخستین تصویر از لاشۀ هواپیمای مسیر تهران-یاسوج در کوههای دنا:

-efde4313770c_147713.jpg

رئیس امدادونجات انتقال اجساد هواپیمای تهران یاسوج به فردا موکول شد:

حملۀ قلبی پدر یکی از قربانیان هواپیمای آسمان

پس از اعلام خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای مسیر تهران-یاسوج پدر یکی از سرنشینان این هواپیما که در نزدیکی محل سقوط حضور داشت دچار حمله قلبی شد. کمک نیروهای اورژانس حاضر در محل باعث شد که او درنهایت احیا و به یک مرکز درمانی منتفل شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، راههای منتهی به محل سقوط بسته شد

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، راههای منتهی به محل حادثه از جمله گردنۀ بیژن بسته شده و این مسیر فقط برای تردد ماشین‌های امداد باز است.

او افزود که این کار با هدف امدادرسانی بهتر و با توجه به کم‌عرض بودن جاده‌ها انجام شده است.

هواپیمای مسیر تهران-یاسوج مجهز به ELT بوده است

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که هواپیمای ATR72 شرکت آسمان مجهز به سیستم ELT بوده که تا سال ۲۰۲۱ میلادی نیز اعتبار داشته است. اما مشخص نیست که چرا این سیستم عمل نکرده است.

او همچنین افزود اگرچه این هواپیما برای مدتی نزدیک به شش سال در شیراز زمین‌گیر بوده اما پس از برجام، امکان خریداری قطعات مورد نیاز هواپیما و تعمیر آن فراهم شده است.

آقای عابدزاده اعلام کرد که همۀ هواپیماهای ایران چه سبک و چه سنگین از این سیستم برخوردارند.

کار جستجوی اجساد آغاز شد

چهار نفر از نخستین گروه نیروهای تکاور ارتش ایران در نزدیکی محل سقوط هواپیما پیاده شده و جستجو برای یافتن اجساد را آغاز کردند.

بنا بر گزارش مهرنیوز به نقل از کیومرث شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، قرار است قبل از تاریکی هوا و تغییر وضعیت جوی، تخلیه اجساد انجام شود.

امیر کیومرث شرفی با اشاره به اعزام تیپ ۶۵ به محل سقوط هواپیما گفت: «سعی می‌کنیم بیشترین اعزام را داشته باشیم و اولین تخلیه که صورت بگیرد کار آسان‌تر خواهد شد... هم تیپ ۶۵ و هم کمیته تکاور شیراز در اختیار ما هستند و با برنامه‌ریزی دقیق کار تخلیه را انجام می‌دهیم.»

بنا بر اعلام معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان، کمپی در نزدیکی محل سقوط برای استقرار نیروهای امداد راه اندازی شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy