Wednesday, Feb 21, 2018

صفحه نخست » تازه ترین گزارش ها از درگیری میان پلیس و دراویش گنابادی، تعداد کشته‌های به ۵ نفر رسید + ویدئو

gonabadi_022018.jpgاخبار تکمیلی از یورونیوز:

در جریان درگیری شب گذشته نیروهای امنیتی با دراویش گنابادی در خیابان‌های منتهی به گستان هفتم پاسداران تهران دست‌کم ۵ نفر کشته شدند. به گفته سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران ساعت ۲ بامداد روز سه‌شنبه دو بسیجی در این درگیری‌ها جان باختند.

وی افزود که یکی از بسیجی‌ها به وسیله خودروی سمند زیر گرفته و کشته شده و دیگری توسط سلاح سرد از پای درآمده است. پیش از آن نیز حمله یک اتوبوس به گروهی از نیروهای انتظامی موجب مرگ ۳ مامور پلیس شده بود.

به گفته سخنگوی پلیس اوضاع «در ساعت ۴ کاملا آرام شد» و «پاکسازی محل و خیابان‌های اطراف» ساعت ۴ و نیم بامداد به پایان رسید.

-------------------------------------------

تازه ترین گزارش ها از تجمع دیروز و امروز دراویش گنابادی در اعتراض به بازداشت یکی از دراویش به نام نعمت‌الله ریاحی در تهران، پایتخت ایران که منجر به کشته شدن 3 مامور پلیس شد، حاکی از آن است که دراویشی که از نقاط مختلف ایران به قصد حضور در گلستان هفتم به منطقه پاسداران تهران آمدند، با مأموران پلیس درگیر و بیش از ۳۰۰ نفر از آنها بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی کانال تلگرامی "مجذوبان نور" وابسته به دراویش نعمت‌اللهی اعلام کرده است که در تجمع دیروز و بامداد امروز تعدادزیادی از دراویش زخمی بر روی تخت بیمارستان بازداشت شدند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این رسانه اسامی دراویش مجروح و بازداشت شده را منتشر کرده که بر اساس آن عده ای از دراویش زخمی که برخی در اتاق عمل بودند توسط نیرو های امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

برخی منابع از کشته شدن یکی از دراویش به نام محمد ثلاث خبر می دهند.

dargiri-daravish-1222.jpgUgonabadi-4.jpgاز سوی دیگر در حالی که سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس ایران حمله دراویش معترض با اتوبوس به نیروهای پلیس را عامل مرگ 3 مامور معرفی می کند، فرهاد نوری، از مدیران سایت «مجذوبان نور» و فعال حقوق دراویش طی پیامی در کانال تلگرامی رسمی دراویش، نقش دراویش را در چنین اقدامی تکذیب کرد.

وی گفت تجمع درویشان گنابادی "مسالمت آمیز بوده و آنها شروع کننده درگیری ها نبوده اند".

اتوبوس تیرباران شده بعد از حمله دراویش گنابادی به ماموران پلیس:

درگیری نیروهای ویژه و دراویش امروزسه شنبه ۱ اسفند:

همچنین بر اساس منبع فوق، مأموران انتظامی و امنیتی گلستان هفتم تهران محل سکونت قطب دراویش را محاصره کرده اند و تجمع درویشان در اطراف خانه قطب درویشان گنابادی همچنین ادامه دارد.

گفتنی است تجمع اعتراضی دراویش از دیروز در مقابل کلانتری 102 پاسداران تهران در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی آغاز شد. معترضان ضمن دادن شعار "الله اکبر" خواستار آزادی نعمت الله ریاحی شدند.

از سوی دیگر، محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران نیز اعلام کرد در رابطه با این تجمع که از نظر ما غیرقانونی است شورای تامین استان تهران تشکیل جلسه داده است.

لازم به ذکر است که حدود دو هفته پیش هم دراویش در مقابل خانه نورعلی تابنده، رهبر دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم در پاسداران تهران تجمع کرده بودند که به خشونت کشیده شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy