Tuesday, Feb 20, 2018

صفحه نخست » انتقاد حشمت طبرزدی از محسن مخملباف به علت حمله به رضا پهلوی

tabarzadi_022018.jpgدماوند، حشمت طبرزدی یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۵ نفره رفراندوم، از حمله اخیر محسن مخملباف، یکی دیگر از امضاکنندگان این بیانیه به شاهزاده رضا پهلوی انتقاد کرده است.

طبرزدی در بیانیه ای با عنوان عنوان «حفظ اتحاد یک ضرورت انقلابی است» نوشته است: «این فراخوان به هدف متحد کردن همه گرایش‌های دموکراسی خواهانه، اعم از جمهوری‌خواه تا مشروطه‌خواه، سوسیال دموکرات تا لیبرال دموکرات و چپ و راست اپوزسیون دموکرات می باشد. حملات سیاسی یکی از امضا کنندگان فراخوان، به یکی از گرایش‌های معروف به پادشاهی پارلمانی و آقای رضا پهلوی، نمی‌تواند با نیت اصلی ما که اتحاد همه نیروها است، سازگاری داشته باشد.»

دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران افزوده است: «می‌دانیم که در ایران امروز، هیچ گرایشی نمی‌تواند خودش را نماینده مطلق همه گرایش‌ها و خواسته‌های ایرانیان بداند. بنابراین باید نمایندگان همه گرایش‌ها اعم از جنبش‌های برابری طلب قومی، مذهبی، جنسیتی تا مشروطه خواه و جمهوری خواه در کنار هم قرار بگیرند نه این که نه تنها حضور نمایندگان آنها در جمع ۱۵ تنی خود را نادیده گرفته، بلکه به بخشی از آن هجوم سیاسی نماییم که این امر با اصول پلورالیسم و دموکراسی سازگاری ندارد. باید به رنگین کمان گرایش های سیاسی ایرانیان باور داشته باشیم و از سخنان تفرقه آمیز پرهیز کنیم.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

هفته گذشته ۱۵ تن از فعالان سیاسی و مدنی در ایران و خارج از کشور با صدور بیانیه مشترکی خواستار برگزاری رفراندوم برای تعیین نظام حاکم بر ایران با نظارت سازمان ملل شدند. نسرین ستوده، جعفر پناهی، ابوالفضل قدیانی، محمد سیف‌زاده، حشمت طبرزدی، محمد ملکی و محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی از داخل ایران و شیرین عبادی، پیام اخوان، محسن سازگارا، حسن شریعتمداری، محسن کدیور، کاظم کردوانی و محسن مخملباف از خارج از ایران این بیانیه را امضا کرده اند.

اما در برنامه «صفحه دو آخر هفته» تلویزیون فارسی بی بی سی که برای بررسی این بیانیه برگزار شده بود، محسن مخملباف، با اشاره به شاهزاده رضا پهلوی برای براندازی جمهوری اسلامی، خود را در مقابل آخرین ولیعهد ایران، «محسن چریک» نامید.

رضا پهلوی، خواستار برگزاری رفراندوم تعیین نوع حکومت آتی ایران، پس از سقوط جمهوری اسلامی است.

اما مخملباف گفت که «اگر قرار است پسر شاه بیاید، من هم دوباره می شوم محسن چریک».

این سخنان محسن مخملباف، واکنش های گسترده ای در فضای مجازی به دنبال داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy