Tuesday, Feb 20, 2018

صفحه نخست » شورای امنیت طرح قطعنامه‌ای را علیه ایران بررسی می‌کند

UN_Security.jpgرادیو بین المللی فرانسه ـ خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که شورای امنیت سازمان ملل بررسی طرح قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار داده است. این قطعنامه حکومت ایران را به نقض تحریم تسلیحاتی یمن متهم می کند و خواستار اتخاذ تدابیری علیه جمهوری اسلامی شده است.

پیشنهاد دهندۀ این قطعنامه دولت بریتانیا است و متن آن در پی گزارش کارشناسان سازمان ملل تهیه شده که گفته اند موشک های پرتاب شده توسط حوثی های یمن به سوی عربستان ساخت جمهوری اسلامی ایران است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

قرار است شورای امنیت سازمان ملل تا پایان ماه جاری فوریه در مورد این قطعنامه تصمیم گیری کند. تا این لحظه دولت روسیه هنوز موضع خود را در این خصوص روشن نکرده است. نمایندۀ روسیه در سازمان ملل، "واسیلی دنبنزیا"، در اواخر ژانویه گذشته نسبت به ارسال این موشک ها توسط ایران برای حوثی های یمن ابراز تردید کرده بود و به این ترتیب تلویحاً اعلام کرده بود که مسکو چنین قطعنامه ای را وتو خواهد کرد.

طرح قطعنامۀ شورای امنیت جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض قطعنامۀ سازمان ملل در سال ۲٠۱۵ محکوم می کند. بر اساس این متن جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از ارسال مستقیم یا غیرمستقیم، فروش و انتقال موشک های بالستیکی، پهپاد و دیگر تجهیزات نظامی برای حوثی های یمن تدابیر لازم را اتخاذ نکرده است.

طرح قطعنامۀ شورای امنیت که از حمایت آمریکا و فرانسه برخوردار است تصریح می کند که نقض مکرر قطعنامۀ سازمان ملل توسط ایران نیازمند واکنش و تدابیر تکمیلی از سوی شورای امنیت است. طرح قطعنامۀ سازمان ملل همچنین می افزاید که هرگونه فعالیت مرتبط به استفاده از موشک های بالستیکی در یمن معیاری برای اعمال تحریم ها است. این طرح در نظر دارد مجازات های سازمان ملل را علیه یمن به مدت یک سال تمدید کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy