Wednesday, Feb 21, 2018

صفحه نخست » نماینده مجلس ایران: اگر کاووس سیدامامی جاسوس بود چرا از جانش محافظت نشد

Kavous_Seyed_Emami.jpgبی بی سی ـ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت از عملکرد نیروهای امنیتی در مورد مرگ کاووس سیدامامی در زندان انتقاد کرده و گفته است اگر آقای سیدامامی "جاسوس کد دار موساد و سیا بود، چرا از جانش محافظت نکردید؟ "

خانواده کاووس سید امامی، فعال محیط زیست روز ۲۱ بهمن اعلام کردند که به آنها اطلاع داده شده که او بعد از چند روز بازداشت در زندان خودکشی کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مقام‌های قضایی ایران آقای سیدامامی را متهم می‌کنند که بخشی از یک شبکه جاسوسی برای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بوده است. آنها می‌گویند آقای سیدامامی قبل از خودکشی به جرایم خود اعتراف کرده است.

آقای ایمن‌آبادی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است "اگر این شبکه از ۲۶ سال پیش در ایران فعال بوده چرا دستگاه‌های امنیتی فقط نظاره‌گر فعالیت آنها بوده و کاری نکرده‌اند؟ "

آقای ایمن‌آبادی گفته است "وقتی چنین فرد خطرناکی که اطلاعات مهمی از مکان‌های نظامی دارد و در شبکه جاسوسی دشمن دارای جایگاه خاصی است، دستگیر می‌شود و در اختیار ماست، چطور نمی‌توانیم از جان او محافظت کنیم؟ یعنی نمی‌شد، حدس زد آدمی که گفته می‌شود با مارمولک اطلاعات هسته‌ای را جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند در زندان و بازداشت دست به خودکشی بزند؟ "

او گفته است دستگاه‌های قضایی و امنیتی "قصور داشته‌اند و باید این قصور رسیدگی شود. "

این نماینده مجلس گفته است "وزارت اطلاعات که نهاد تخصصی ضدجاسوسی است، خیلی در جریان نیست. "

آقای ایمن‌آبادی همچنین از عملکرد دولت ایران در مورد انتقاد کرده و گفته است دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در این باره قدمی برنداشت.

او از این که منشور حقوق شهروندی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران "فقط سیاه کردن چند ورق کاغذ" است ابراز نگرانی کرده و گفته است با اتفاقاتی که افتاده، "معلوم شده آن منشور فقط روی کاغذ است. "

نماینده رشت در مجلس همچنین از صدا و سیما انتقاد کرده و گفته است کاری که تلویزیون ایران با گزارش خود در باره آقای سیدامامی کرد، "تنها به شبهات" افزود.

آقای ایمن‌آبادی گفته است که صدا و سیما در این گزارش به رغم نمایش "خصوصی‌ترین عکس‌ها و تصاویر" سند محکمی برای ادعاهای خود ارائه نکرده است.

وکلای خانواده کاووس سیدامامی گفته‌اند از مسئولان برنامه خبری ۲۰: ۳۰ تلویزیون ایران به خاطر پخش گزارش "توهین‌آمیز" در مورد آقای سیدامامی شکایت خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy